A space mops esete az Anacondával

A space mops esete az Anacondával

Sokunk kedvenc Föderációs pilótája – orientcx – ismét megörvendeztetett minket egy nagyszerű leírással. Ezúttal a Guardianssal érkezett  kísérővadászokról lesz szó. Sokan teljesen haszontalannak tartják ezeket az apró segítőket. Többek között orientcx is így gondolkodott róluk, de a kíváncsiság nem hagyta nyugodni. Leszerződtette első Quasimodoját és kíváncsian várta a fejleményeket. Lássuk, hogy mire jutott…
(a cikkben szereplő képek nagyításához: jobb egérgombbal klikk a képre, majd a felugró menüből kiválasztani a Kép megjelenítése opciót)

Már megszokhattuk, hogy az ED időről időre különféle újdonságokkal lep meg minket, és nem volt ez másként a 2.2 esetében sem. Én mondjuk legjobban a modultárolót, és a megalakuló bounty ügynökségeket vártam. Bevallom őszintén, egy teljesen felgyúrt Corvette ülésében – ahol néha még most is megcsap a mérnöki kar izzadságának szaga – még a HazRES-ek legnagyobb tömegbunyóiban sem hiányoltam a 2.2 másik nagy dobását, a kísérővadászt. Gúnyoltam ezeket space mopsoknak, űr csivaváknak, hadihörcsögöknek, meg tudom is én még mi mindennek, de utólag be kell ismernem, helytelen volt a hozzáállásom. Az ED megint egy érdekes színfolttal gyarapította a palettát.
Mindazonáltal azt azért hozzá kell tennem, hogy sem szüksége, sem lehetősége nincs mindenkinek ilyen kistestvérre. Először is azért, mert erősen korlátozott azon hajótípusoknak a száma, amelyekre fighter hangár szerelhető (Anakonda, Beluga, Corvette, Gunship, Cutter, Keelback, T9). Másodszor meg azt is tudni kell, hogy a kísérővadászt irányító npc bérpilóta semmit nem csinál ingyen, ő a haszon bizonyos százalékáért dolgozik. Tehát elsősorban azoknak ajánlanám, akiknek a pénz már nem annyira égető kérdés, vagy akik egy-egy veszélyesebb feladatra alkalmilag szerződtetnének egy segítőtársat, akit aztán el is küldenének.
Akkor lássuk, hogyan is működik a dolog. Először is szükségünk lesz legalább egy munkatársra, aki a fightert kezeli, tehát irány a crew lounge menüpont.

Egyszerre maximum három bérpilótát fogadhatunk fel, de csak az egyikük lehet aktív, a többi inaktív státuszban marad. Viszont azt tudni kell, a nekik járó százalékért akkor is tartják a markukat, ha inaktív módban naphosszat csak a hasukat vakarásszák a hangárban, tehát szerintem nem érdemes feltölteni a létszámot. Ahogy a képen is láthatjuk, választhatunk szerényebb, 2%-os részesedésért dolgozó harmless kollégát, vagy akár egy már eleve expert minősítésű félprofi szakembert is, de ő már alapból 12%-ot gombol le rólunk. Ha csak alkalmi munkára keresünk valakit, akkor az expert kategóriát javaslom, de ha meg is akarjuk tartani, akkor mindenképp érdemes saját nevelésben gondolkodnunk. Tudniillik ahogy fejlődik a szaktárs, úgy nyílik ki a csipája, és úgy lesz egyre mohóbb. Minden egyes rank ugrásnál +1%-al fog mélyebbre nyúlni a kasszába, azaz ha a harmless pilóta 2%-áról indulunk, mire eléri az elite rankot, addigra 10% lesz a jutaléka. Viszont ha egyből expertről nyitunk, akkor ugye kapásból 12% a kezdő jutalék, és 16%-ban áll meg, mire a szaktárs teljesen kikupálódik. Ráadásul harmlessből expertig feljutni viszonylag gyorsan megy, komolyabban csak dangeroustól fölfelé lassul be a folyamat. Viccesen hangzik, de ha mind a három helyet betöltenénk egy-egy expertből elitre gyúrt szaktárssal, akkor a nyereségünk 3 x 16 = 48%-át osztogathatnánk szét közöttük. Márpedig egyik CMDR sem szeret arra ébredni, hogy holnaptól már félig társadalmi munkában szeletelheti a galaxist. Ha eldöntöttük mi a koncepció, akkor keressük fel a helyi munkaközvetítő irodát, és tartsuk meg a felvételi beszélgetéseket (Persze még mielőtt aláírnánk az új munkatárs szerződését, gondosan váltsuk be az addig összegyűlt bounty-kat, különben a kis szemtelen abból is kiharapja a jutalékát. De ki ám!)
Most pedig egy nehéz pillanat következik. Nagy levegő, és készüljünk fel csúnya horrorra, mert ennél a résznél fogunk szembesülni azokkal az arcokkal, akiket az ED grafikus kompániája ide(rém)álmodott nekünk. Úgy tűnik, kiskorukban a helyileg illetékes tv maci csúnyán összecserélhette a kazettákat, és Pom Pom, Süsü meg Frakk helyett nagyon durván perverz zombi filmekkel mételyezhette meg sérülékeny gyermeki fantáziájukat, ami bizony keményen meg is látszik azon a nagy rakás rémisztő, beteg karakteren, akikkel később kénytelenek leszünk egy légtérben tartózkodni a fedélzeten.


És ha most azt hiszitek, hogy ez egy “The Walking Dead”-et népszerűsítő reklámplakát, akkor erősen tévedtek, az urakat egytől egyig az ED munkaközvetítői irodáiban leltem fel. Hát most már tuti, hogy valamikor 2016 és 3302 között volt egy humanoid-zombi háború, amit mi csontra elbuktunk, és ezek az izék népesítették be a galaxist. Vagy….vagy….te jóságos Ég! Lehet, hogy a thargoidok már köztünk vannak???

Azért némi türelemmel, és pláne sok szerencsével kifoghatunk olyan kollégát is, akinek váratlan feltűnésekor ijedtünkben nem ugrunk be rémült vetődéssel a hozzánk legközelebbi escape pod-ba, mondván a hajót elfoglalták a thargoidok, vagy valamiféle más izék.


Szerencsém volt, nekem Milford szaki került elsőnek az utamba.
Nem állítanám, hogy a következő Bond filmre feltétlenül őt fogják felkérni, de legalább nem rémülök tőle halálra.

Ha ezen is túl vagyunk, akkor mehetünk hangár modulért a helyi garázsipari vállalathoz. Létezik itt kisebb TESCO gazdaságos szimpla verzió 6 db hellyel, és akár prestige változat is dupla vehicle slot-al, 2×8 darabos kapacitással. Aki hallott már az IKEA-ról, az könnyen meg fogja érteni a szisztémát: Egy hangárban egyszerre csak egy fighter van repkész állapotban (a dupla hangáros verzióban természetesen kettő), a többi lapra szerelt állapotban pihenget a dobozában. Ha az épp aktuálisan kiküldött gépet a konkurencia kipontozza a versenyből, akkor a hangárban lakó manók automatikusan elkezdik összeállítani a következőt. Sajnos erre egy kicsit várni kell, mert időbe telik kibontogatni a dobozából, átolvasni a szerelési útmutatót, megkeresni a “g” típusú csavarokat, stb. Viszont ha dupla hangárunk van, akkor túl azon, hogy a két slot-ban akár két különböző típusú vadászgépünk is lehet, az az előnye is megvan, hogy ilyenkor azonnal zavarhatjuk is ki a másikból az ott parkoló felkészített példányt, és ez éles helyzetekben igencsak jól tud jönni. Sajnos egyszerre így is csak egy fighter lehet kint, de legalább mindig van egy tartalékgép repkészen összerakva. Ráadásul a legnagyobb verzióban 2×8 db fér el (amennyit persze még a legeslegfakezűbb pilóta sem tudna elhasználni, még a leghosszabb RES kör alatt sem, de azért megnyugtató, hogy van)
Hátra van még az indulás előtti utolsó feladat, a hangár(ok) feltöltése. A szalonban három féle fightert kínálgatnak nekünk, különféle felszereléssel.

IMPERIAL FIGHTER

GU97 Imperial Fighter
A legkisebb az imperial fighter. A birodalmi hajók szokásához híven sérülékeny, és randa (bocsi, ezt nem bírtam kihagyni   ).
Nagyon fürge, viszont fürjtojáshéjból faragták ki a hullját.
A jobblétre szenderüléshez gyakorlatilag annyi is elég, ha valaki megdobja az ülés alatt felejtett megszáradt szalámis zsemlével.
Nekem nem vált be, de bevallom, nem is próbálkoztam vele túl sokat, bár vannak, akik esküsznek rá (nyilván hamisan  ).

TAIPAN

Taipan
A másik véglet a Taipan.
Ez az Alliance verzió. Sokkal erősebb pajzs és hull, viszont ennek megfelelően jóval lomhább, és lassabb.

F63 Condor

F63 Condor
És végül van az arany középút, a Condor, ami ebből is egy kicsi, meg abból is egy kicsi.

A három típushoz egy rakás különféle fittből választhatunk. Én speciel a Condorhoz a 2x fix MC+chaff, a Taipanhoz a 2x fix beam+HS felállást választottam, a folyton chaff-elgető npc-k bosszantására. Tapasztalataim szerint az általam preferált fittekkel a Taipan valamivel hatékonyabb, ha szóló vagy gyengébb wingekbe tömörült ügyfelekkel kell tisztázni a nézeteltéréseket, de a komolyabb RES bulikban sokkal hamarabb elvérzik, mint a Condor (lehet, hogy ennek a Condor+ chaff-je az oka.) Mindazonáltal mindig a véletlen fogja meghatározni, hogy egy, vagy 4-5 fighterrel fogjuk letudni a mérkőzéseket.

Ha sikerült döntenünk, és bevásároltunk, akkor végre kezdődhet a kiképzés. Ehhez a folyamathoz természetesen célszerűbb egy harcra alkalmas hajóval nekiindulni, ugyanis egy T9-ben fészkelődve jóval problémásabb lesz kollégánk rögös útját egyengetni az elite cím felé. Márpedig erre az “egyengetésre” nagy szükségünk lesz, különben a fighterek időnkénti szükségszerűen bekövetkező elhalálozása könnyen tömeges kihalásba csaphat át. Itt ragadnám meg az alkalmat, hogy megjegyezzem, a fighter elvesztése nem vezet szeretett kollégánk elhalálozásához, az egészet kb úgy kell elképzelni, hogy ő a gazdahajóról távirányítja a vadászt. Viszont ha a gazdahajó is megsemmisül, akkor semmiképp ne felejtsünk el tavasszal ibolyát tenni néhai alkalmazottunk sírjára, mert azt úgy illik. Hja kérem, a jövőben a munkáltatók mindenek előtt a költséghatékonyságot tartják majd szem előtt, és az mégsem várható el tőlük, hogy minden munkatársnak külön escape pod-ot vegyenek. Úgyhogy az ilyenkor esedékes biztosítónál történő idegtépő sorban állást már nem fogjuk tudni rájuk hárítani…
Akkor most már tényleg kezdjük. Az első lépésekhez a legideálisabb helyszín talán a threat1-es “weapon fire detected” USS, ahol általában nagyon kezdő gengszterek nagyon kezdő felszereléssel a nagyon kezdők ostobaságával kötnek bele bárkibe, aki csak arra jár, legyen az akár négyes Farragut osztályú elite battlecruiser wing népes security-s Anakonda kísérettel. Őket semmi nem tántoríthatja el attól, hogy hangos “márpedig akkor is ide a cargo-t, öcsi” felkiáltással neki ne essenek a komplett Fed flottának a Sidijükkel.


A “vér sidi-s” rémálma
Szerintem ő maga lenne a legjobban meglepve, ha egyszer azt a választ kapná, hogy “rendben, tiéd az össz rakomány és birodalmi rabszolga, csak ne bánts minket!”
Akkor lenne igazán bajban, csúnyán meg kellene púpoznia a Sidewinderét

Gyorsan Cibáljuk is le az éppen ott tartózkodó aktuális idiótáról a pajzsát, közben pakoljuk ki a vadászt, és adjuk át a terepet újdonsült kollégánknak. De közben azért figyeljünk, és ha bajba kerül, akkor lépjünk közbe. Erre később is mindig fordítsunk figyelmet, mert szükség lesz rá. Viszont sose feledjük, nekünk azt kell elérni, hogy ő mészárolja le a kuncsaftot, hisz neki kell feljebb lépni a ranglétrán, mi csak a végelgyengülés előtti utolsó fázisig pofozzuk el a tisztelt ügyfelet. Az is fontos, hogy teljesen soha ne dobjuk oda a gyeplőt, különféle parancsokkal irányíthatjuk is a szaktársat.

Alapból a “deffend” opció érvényes, ami egy magányos ellenfélnél megfelelő, de ha többen várnak ügykezelésre, akkor mindenképp érdemes azonos célpontot támadni, és erre a legmegfelelőbb az “attack target” parancs. Ha a célpont megsemmisül, a vadász automatikusan visszaáll “deffend” üzemmódba. Vigyázat, ha mondjuk egy véletlen találat folytán egy clean hajó pirosra vált, vagy vérdíj van a fejünkön és egy tapló clean fejvadász belénk köt, ez a kis dög neki fog esni (mert hát ő majd “megvéd” minket), és ha kilövi (márpedig bizonyos skill fölött a kisebb gépeket simán kilövi) a 9 perces kisbüntiből rögtön csinál egy 6 napos nagyot. Jártam már úgy, hogy a “maintain formation” paranccsal sem jött vissza (pedig akkor muszáj lenne neki), olyan volt mint egy bekattant pitbull. Érdekes opció lehet még a “switch” menüpont is. Ha ezt aktiváljuk, akkor magunk is átcsüccsenhetünk a mini fighterbe (ennek kapcsán egymástól függetlenül többektől is hallottam már, hogy az imperial fighterben ülve orgazmus közeli állapotba kerültek, de én speciel egy röpke kis gyönyör érdekében nem bíznám a Corvette-m harmless zombikra). Természetesen ugyanezzel a paranccsal vissza is tudunk kapcsolni a gazdahajóba. Az első pár rank ugrást hamar meg lehet tenni és ahogy fejlődik a csöppség, úgy adhatunk neki egyre komolyabb feladatokat is. Így idővel megpróbálhatjuk a szolidabb RES-ezést, aztán a durvábbat, de látványosan fejlődni a HazRES-ekben tudunk majd. Először csak úgy rakomány nélkül menjünk (akkor csak az fog megtámadni, akibe mi belekötünk), így nagyobb a kistesó túlélési esélye. De ha a kolléga már elég képzett hozzá, akkor pakoljunk be 10t csali-platinát, és garantáltan olyan tömegbunyókba fogunk keveredni, hogy nem telik bele egy laza hét, és a félszeg kiskadétból nagyképű elite tahót faraghatunk, aki nagyobb arccal fog a hőstetteiről hazudozni, mint egy magamfajta hencegő Fed szájhuszár (pedig az ilyesmiben én sem vagyok kispályás  )

Egy-két dologra azonban mindig érdemes gondot fordítani.
1. Folyamatosan figyeljük vadászunk állapotát, amit szerencsére egy futó pillantással is felmérhetünk, és ha már a hull is lesoványodott, akkor két harci felvonás között rendeljük vissza a fedélzetre. Ott összefoltozzák, és megint makulátlanul küldhetjük vissza a pástra.


A karikák természetesen a pajzs aktuális állapotát jelzik, az alatta sorakozó kis kockák pedig a hull-ét.

2. Ha bajba kerül (pl. oda a shield, fogy a hull, stb), vagy több ellenséges hajó tűnik fel, – esetleg egyéb közlendője van – szóban és írásban is egyaránt tájékoztat bennünket. Érdemes figyelni és adott esetben gyorsan a segítségére sietni.


A kolléga mikor fogja már végre megtanulni a szakmát?
Teljesen új Condort adtam alá, és még egy mezei battle cruiser-t sem tud leszedni!
A lúzer!

3. Nagyon fontos, hogy egy-egy komolyabb csörtében milyen sorrendben osszuk ki a pofonokat a kuncsaftoknak. Ez természetesen nem csak a vadászunk miatt van így, de neki szó szerint életbevágó, mert vannak bizonyos dolgok, amikkel szemben különösen védtelenek. Értelemszerűen a kondák és Gunship-ek az elsődlegesen kiemelt célpontok, de ha netán valamelyikük felbüfög egy ellen-űrhörcsögöt, annak azonnal ki kell tépni a gigáját, különben garantáltan le fogja mészárolni a mi kistesónkat (tízből kb. tízszer). Régen ezekről a kis surmókról egyszerűen nem is vettem tudomást, mert ha levágtam a gazdaállatot, akkor úgyis lepihentek maguktól (örökre), de most nincs mese, ha nem akarjuk, hogy az utálatos “fighter link is down, commander” szöveg üsse meg a fülünket, akkor le kell csapni azt a rohadt kis cecelegyet.

Viszont azt tudni kell, hogy az a sunyi kis gyökér – hiába az éppen minden erejével minket támadó gazdahajó hasából bújik ki, amúgy teljesen nyilvánvaló szándékkal –  ha az alap scan lefutása előtt lövünk bele, vagy azelőtt, hogy megtámadna minket, ugyanúgy wanted státuszt + 9 perces kisbüntit kapunk érte, mintha óvodás kislányoknak rózsaszín plüssbárányokat szállító “T” betűs harmless Haulerpilótát inzultáltunk volna. A dolog teljesen logikus az ED részéről, hisz az épp előbukkanó fighter lehet hogy egy gyanútlan stoppos, aki csak épp itt szállt ki és azért piros, mert ő Piroska, aki ebédet hozott a nagymamának (csak akkor miért ekkora a szeme/szája/orra?). Na igen, roppant életszerű. Köszönjük, Mr Braben. De továbbmegyek, már a felbüfögésnél is résen kell lennünk. Ha az éppen célba fogott kuncsaft körül hirtelen megjelenik a befogatlan hajót jelző négyzet (ami hiába piros!), akkor az csalhatatlan jele annak, hogy már zajlik a kidokkolás és pillanatokon belül az a kibocsájtáskor hallható jellegzetes hangocska is meg fogja ütni a fülünket.


És ráadásul még chaffel is a rohadék

A pár másodperces folyamat ideje alatt csak a “tüzet szüntess” szisztéma segít, különben óhatatlanul eltaláljuk azt a kis görényt is és akkor állhatunk a sarokba 9 percre. De ha lescanneltük, vagy belénk lő, akkor már nyugodtan cipóra verhetjük az arcát.

Kiemelt célpont még az Asp (nevéhez híven igazi áspis), az FDL és minden, ami pl. rail gun-t használ. Ha ilyet látunk, annak is haladéktalanul a nyakára kell taposni.
Amennyiben egy-két dologra odafigyelünk, akkor öcsikénknek még annak ellenére is egész jó kilátásai lehetnek a túlélésre, ha tapasztalataim szerint ezen vonatkozásban a dolgok meglehetősen véletlenszerűen alakulnak. Ahogy észrevettem, elég ritkán találják el őket, ha mégis, akkor a pajzsuk hamar elfogy ugyan, de ugyanolyan hamar vissza is tölt. A kérdés csak az, hogy a rövid védtelen időszakban mennyit faragnak le a hulljából. Ha van egy kis szerencsénk, akkor simán kihúzza szünetig, amikor is aztán a hangárban összevarrják a sebeit. Sőt, hogy tovább fokozzam, már 2x is megtörtént, hogy 0%(!) hullal, viszont makulátlan pajzzsal abszolválta a HazRES-ben még hátralévő távot (már csak a sport kedvéért sem hívtam vissza, egy Fed vitéz hull nélkül is vitéz!)


Nem a hull teszi a Fed vitézt!

És aztán ahogy ügyesedik, úgy lesz egyre hatékonyabb. Még csak dangerous volt a lelkem, amikor egyszer egy 4 kondás threat4-es USS-nél elfelejtettem kiadni neki az “attack target” parancsot és mire lenyomtam az első hármat, addigra ő egyedül kivégezte a negyediket. Condor a kondát. Vicces. Jaj, annyira büszke voltam rá, hüp-hüp. De azért vicces. Condor a Kondát, nanemááá! Összességében tehát kezdeti fenntartásaim ellenére is, ma már nagyon hasznos segítségnek tartom a kistesót. Különösen a csali cargo-s HazRES nagytakarításoknál, ahol gyakran egyszerre 6-8-12 ügyfél dörömböl a shield-emen. Ráadásul az amúgy gyakran kiürülő full MC-s fittel is tovább maradhatunk kint lőszergyártás nélkül, mert kellően összedolgozva, rengeteget lehet spórolni a munícióval is. Nem utolsósorban csakúgy, mint az engineers-es project-el, remekül el lehet szórakozni, amíg eljutunk a célig.

Nosza, drága CMDR szaktársak, javítsunk a XXXIII. sz-i katasztrofális munkanélküliségi statisztikán és mindenki vegyen fel még egy embert!

És ha esetleg valaki ennyitől még mindig nem unta volna magát halálra, annak adott témában készítettem egy kis videót, eredeti Fed bugris kommentárokkal, és természetesen a szokásos szétszórtságommal:

 

Információ a szerzőről

Duvi

Én vagyok a csapat átlagéletkorának a megrontója, mind a 48 évemmel :) Egy öreg nyomdász, akinek kimaradt az életéből az első Elite, pedig már volt gépem akkoriban. Szeretem a sci-fit és a Pc-s játékokat. Első gépem egy Intel DX4-es Pc volt......

Erről beszélnek a többiek

  • WarHead

    № #631 @ 2016-11-23 08:29
    Nem vagy bejelentkezve.

    Koszonom a cikket Orientcxnek nagyon tetszett :)

  • Galahad of Odenburgh

    № #637 @ 2017-06-12 21:16
    Nem vagy bejelentkezve.

    o7 CMDR, muszáj hozzászólnom a remek kis összefoglalódhoz, már csak azért is, mert én magam is pont a 48. évemet taposom :-) Elég valószínűtlen ugyan, hogy valaha is fogok veszek magamnak a fighter bay-es behemótot (a kisebb hajók híve vagyok, többnyire a kedvenc szanaszét moddolt Vulture-ömmel szoktam koptatni a HazRes-eket), de olyan jó az írásod, hogy kedvet kaptam alkalmilag elszegődni hozzád fighter pilot minőségben a Corvettedre, melyet ideiglenesen akár el is nevezhetsz stílszerűen Sunny Autumn Nursing Home-ra vagy ilyesmire :-)

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!