David Braben az offline módról

David Braben az offline módról

Az alábbiakban a Frontier reagálását olvashatjátok arra a közösségi felháborodásra, hogy az offline mód kihagyásra kerül az Elite: Dangerousből.

A múlt héten a Frontier vezetője, David Braben azt mondta, hogy az offline verziója a játéknak “elfogadhatatlanul limitált és statikus lenne ahhoz a dinamikus, állandóan változó, folyamatosan kibontakozó élményhez képest amit ők megálmodtak”. 

“Online-nak lenni lehetővé teszi számunkra, hogy gondozzuk és fejlesszük a galaxist kibontakozó, kiteljesedő történetekkel
melyek a játékosok interakcióira épülnek” –
magyarázta Braben

A bejelentés heves vitát váltott ki a játékkal kapcslatban, néhányan azt is mondták, hogy már nem érdekeltek a továbbiakban. Mások a hír bejelentésének időpontját kritizálták, mely épp, hogy egy hónappal az Elite:Dangerous 2014 December 16-i megjelenési dátuma előtt érkezett.

Egy utólagos interjúban az Eurogamer-el Braben elmondta, hogy a döntés az offline mód elvetéséről a közelmúltban merült fel – “és nem volt könnyű meghozni, de keressük a lehetőségeket, hogy mindenki igényeit kielégítsük”

“Röviddel azután jelentettük be, hogy arra a következtetésre jutottunk, nem lehetséges offline módot csinálni anélkül, hogy elfogadhatatlanul veszélyeztessük a játékot,” – mondta.

“Néhányan úgy gondolták, hogy ez azt jelenti, hogy nem lesz egyszemélyes játékmód, hogy tisztázzuk egyszemélyes mód van és lesz is, de online, azaz állandó internetkapcsolatra lesz hozzá szükség.

“A Kickstarterhez visszatérve, egyértelműen elmondtuk, hogy az álmunk egy új, fenomenális részét létrehozni az Elite-nek egy online világban melyet reményeink szerint sikerült létrehoznunk. Akkoriban úgy hittük, hogy sikerül egy jó egyszemélyes élményt is nyújtani és megalapozni egy elfogadható csak-offline módot. A fejlesztés előrehaladtával azonban egyértelművé vált, hogy ez a feltevés így nem igaz.

Ennek ellenére Braben elismerte, hogy szólnia kellett volna erről az Elite közösségének a fejlesztési folyamat során, hogy küzdenek a játék offline verziójával.

Ahogyan fejlesztettük a játékot és megjelentek az Alpha és Béta verziók, a fejlesztések egy szükségszerű, gazdag online jelleget hoztak magukkal amely eltér egy teljesen offline játék követelményeitől.” – mondta.

Visszatekintve, meg kellett volna osztanunk a közöséggel a tényt, hogy küszködünk ezzel a szemlélettel, de továbbra is próbáltunk megoldást találni. Ahogyan a funckiók implementálva lettek, a legjobb eredmény érdekében az online egy- és többjátékos élményt helyeztük előtérbe azzal a szemlélettel, hogy az offline verziót egy későbbi fejlesztés alkalmával kerül majd a játékba. Olyan döntést kellett hoznunk, ami a játék szempontjából jó, és mi ezt is tettük.

Fejlesztettünk egy multiplayer játékot, egy állandóan változó, kibontakozó történettel, a játékosok bevonásával, ahol csoportok működnek együtt konkrét célokért, figyelembe véve az összes játékos viselkedését. Ez az amiről ez a játék szól. Enélkül nem nyújtaná azt a gazdag játék élményt, amit mi akartunk, és emiatt nagy csalódás lenne ez az összes játékosnak.

“Minden offline lehetőség alapvetően üres lenne. Írhatnánk különálló rendszert, hogy lehetővé tegyük a rögzített küldetések limitált sorozatát, de ez továbbra sem lenne egy túl vonzó játék és ez még csak az első lépés azon a hegyen, amilyen nagy mennyiségű munkával járna ez.”

“Tervezzük rendszeresen archíválni a játékot és a szervereket, hogy megőrizzük a játékot a jövő számára.

A döntés,  „alapvetően kreatív” volt mondta Braben. „Az offline élmény amit adhattunk volna jelenleg számunkra elfogadhatatlan. Ahhoz, hogy ezt elfogadhatóvá tegyük egy teljesen új játék fejlesztésére lenne szükség, szóval nehéz szívvel ugyan, de ezt a döntést hoztuk.

Néhányan akik szakadozó internetkapcsolattal rendelkeznek aggodalmukat fejezték ki az “állandóan online” kapcsolat szükségességéről, Braben az aggodalmukra válaszolva elmondta, hogy az Elite: Dangerous limitált sebességű kapcsolattal is működni tud egyszemélyes játékmódban.

“A már létező egyszemélyes játékmódnak nincs szüksége gyors internetkapcsolatra, és nem nolyan létfontosságú a válaszidő, mint a többjátékos módban,” – mondta.

“Játszottam az egyszemélyes módban leosztott mobilkapcsolaton keresztül egy vonaton és más, változatos helyeken is, és folytatjuk az optimalizálást, hogy olyan robosztusra, stabilra csináljuk a játékot azok számára akik szakadozó kapcsolattal rendelkeznek,amennyire csak tudjuk.

És vannak, ahogyan arra számítani lehetett, valós aggályok a játék indulásával kapcsolatban. Tudván, hogy nagy horderejű problémákkal küzködtek más, folyamatos Internet kapcsolatot igénylő játékok, mint például az EA SimCity és a Blizzard Diablo 3-ja, többen aggódnak, hogy az Elite: Dangerous is játszhatatlan lesz a megjelenés után.

“Úgy hisszük, hogy az állandóan-online szórakoztatás már valóság a többség számára. Egy valóban óriási méretű játékot szállítunk aminek nagyon sok mozgásban lévő része van, így folyamatosan jelen van az ismeretlen.”- válaszolta Braben.

“Mi ezt nagyon komolyan vesszük. Túl vagyunk egy majdnem teljes évnyi külső fejlesztési folyamaton, ami alatt különböző build-eket (build – egy nem végleges verziójú program változat, ami valamilyen fejlesztést, javítást tartalmaz – a fordító) adtunk ki egy folyamatosan növekvő számú teszt felhasználó tábornak, akik már hosszú ideje játsszák a játékot.”

“A szervereink ugyan azok, melyeket az Amazon is használ, és gyorsan lehet (és vannak) skálázva az igényekhez mérten.

 

Forrás: Eurogamer

Információ a szerzőről

WarHead

Egy, a harmincas éveihez közeledő programozó, jelenleg Belgiumban él és sok közösségi/nyílt forrású projekten dolgozik. Az Elite-el gyerekfejjel 7-8 évesen találkozott először még C64-en. Érdeklődik a világűr iránt és az Elite:Dangerous-t early béta óta támogatja (és teszteli...

Erről beszélnek a többiek

  • Nissifer

    № #207 @ 2014-11-19 17:35
    Nem vagy bejelentkezve.

    Köszi a fordítást! :) A cikkben nem érintik a témát, ám az eddigi üzletmodelljük alapján egyértelmű, hogy anyagi okok (warez visszaszorítása, további fizetős tartalmak, mindenféle portékák hatékonyabb eladása) miatt kelleni fog majd a netkapcsolat. Ám ezzel minden rendben van. Ha játékot fejlesztenék én sem adnám ki 2014-ben offline változatban. ;)

    • [HUN] WarHead

      № #208 @ 2014-11-19 18:07
      Nem vagy bejelentkezve.

      En sem terveznek offline jatekot, azokat ertem meg egyedul akik ezert preordereltek es vartak a dobozos gamet

    • [HUN] WarHead

      № #215 @ 2014-11-20 01:24
      Nem vagy bejelentkezve.

      Amugy gondolod h az egesz ceco a DRMrol szolna? En bizakodo vagyok es probalok emoge nezni es elhinni mindazt h a kontent miatt van. Meg ha csak reszben is:/

  • mokuci74

    № #211 @ 2014-11-19 20:57
    Nem vagy bejelentkezve.

    Koszi a forditast ! :) Haaat azert orulok, hogy nem nyomtam ra a preorder gombra........... Es nem is ezert a "miert nincs offline mod" sirankozas miatt mert nem erdekel 2014-ben, hogy kell-e netkapcsolat egy jatekhoz vagy sem, hanem azert kivancsi vagyok most mar arra, hogy mi valosul meg a sok otletbol, tervbol amit olvastam eddig...... Megvarom mar a megjelenest, aztan majd a tesztek meg a forumok olvasgatasa utan eldontom, hogy megveszem-e vagy sem :P

    • [HUN] WarHead

      № #212 @ 2014-11-19 21:00
      Nem vagy bejelentkezve.

      Hat igen. En azert backeltem, mert mindenkeppen hozza szerettem volna jarulni a fejlesztes sikerehez (anyagiakban es a sok bugtickettel egyarant.) meg ha kis reszet is kepeztem ennek. Ellenben igen, en is kivancsi vagyok :)

    • Nissifer

      № #213 @ 2014-11-19 21:50
      Nem vagy bejelentkezve.

      Simán jól is járhatsz a későbbi vásárlással, amennyiben nem David-éktől veszed a játékot, hanem egy sértett betástól, aki piaci ár alatt eladja az account-ját. Így legalább lesz 25% kedvezményed! ;) Jut eszembe, szerintetek érdemes lehet nepperkedni? Mi lenne ha vennék 100 betateszteres accountot, és játék megjelenés után piacra dobnám némi felárral azoknak a csíráknak, akik játékindulás után hallanak a game-ről, és mindenféle előnyökkel akarnak indulni.. Hm? :D

      • [HUN] WarHead

        № #214 @ 2014-11-19 22:02
        Nem vagy bejelentkezve.

        Ez nagyon nem lenne erkolcsos dolog... es a masikfele, hogy utana szaz ember lenne igen duhos rad, akik rajonnek, hogy semmilyen elonyt nem kaptak :)

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!