E:D BÉTA 1.2 TESZT – Új játéktechnikai elemek

E:D BÉTA 1.2 TESZT – Új játéktechnikai elemek

Az alábbiakban az Elite: Dangerous 1.2-es Wings kódnévre hallgató frissítés béta fázisáról olvashattok bővebben, egész pontosan arról, hogy milyen új játéktechnikai elemek, újítások érkeznek az űrhajókon kívül (ezekről cikkünket itt olvashatjátok).

Wings

A legszembetűnőbb változás a felhasználói felületen (UI) a bal felső sarokban feltűnő, a Comms Panel billentyű megnyomására aktiválódó, újragondolt kommunikációs panel. Innen érhető el a Csevegés ablak (Chat – szöveg buborék) – amit a Quick Comms billentyűvel közvetlenül is elérhetünk -, ahol már végre használhatjuk az új “shortcut“-okat, mint a /T üzenet a megcélzott űrhajónak, /R válasz a legutóbbi kapott üzenetre, /W üzenet a kötelék tagjainak, amelyek kiválóan működnek is.

A következő a barátaink listája (Friends – kis emberalak), ahol a bejelentkezett barátainkat érhetjük el. Nekik szöveges üzenetet küldhetünk, meghívhatjuk őket Wing-be, hang kommunikációs csatorna nyitását kérhetjük feléjük. Ez utóbbit sokat nem használtuk tesztünk alatt, mert egy kis mesterséges zajjal töltött csatorna ez – az életszerűséget szimulálva, ami egyébként hangulatos – , amelyet a teszt idejére TeamSpeak-el váltottunk ki. Ha már egy Wing-hez tartozunk, akkor innen hagyhatjuk el azt, vagy némíthatjuk el a hang kommunikációs csatornát (amely alapból felépül az alakalzathoz való csatlakozáskor, a Wing tagok felé).

A baráti listán továbbá megjelennek a helyi zónában található pilóták is (Local), akiknek üzenetet küldhetünk, meghívhatjuk Wing tagnak, küldhetünk hang kommunikációs csatornanyitási üzenetet, barátnak jelölhetjük, blokkolhatjuk, vagy jelenthetjük őket.

Baráti kapcsolatra való felkéréseket olvashatunk, válaszolhatunk meg az utolsó előtti menüben (kis levél ikon).

A legutolsó fülön kapott helyet néhány beállítási lehetőség; mint például a bejövő szöveges csatornák (Local, Voice, Wings, Direct messages from Players) ki/be kapcsolása, vagy a hang kommunikációs csatornák létrehozásának engedése/tiltása Wing-hez kapcsolódáskor.

A Wings-hez kapcsolódó újítás még a felhasználói felület (UI) jobb oldali paneljén található funkciók tabon (Functions) egy jeladó (Beacon) kapcsoló, amit kikapcsolt (OFF) vagy Wing módra tudunk állítani. Az utóbbi a Wing tagok számára küld navigációs jelet (kékkel jelenik meg a radarunkon, csak úgy, mint Wing társaink), amit ha társaink követnek, akkor be tudnak lépni ugyanabba a térbe, mint ahonnan a jelet küldtük.

Amint belépünk egy Wing-be, a HUD felső, középső részén megjelenik a többi Wing tag állapot jelzője. Itt egyből pontos információt láthatunk energia pajzsaik, hajótestük állapotáról, illetve arról is, hogy éppen ki/mi a célpontjuk, illetve helyzetük. Maximum további 3 Wing tagot láthatunk, akik különböző ikonokkal vannak megjelölve (+ jel, háromszög, rombusz). Ezek az ikonok jelennek meg a HUD-on, ha látóterünkbe kerülnek társaink, viszont olyan távol vannak tőlünk, hogy szabad szemmel nem látnánk őket (lásd a lenti képet). Társaink, illetve az esetlegesen általuk küldött jeladó, kék színnel jelenik meg a radarunkon.

Ha normál üzemmódban repülnek a Wing tagok, akkor az első Parancsnok, aki aktiválja a Frame Shift Drive-ját, jelet küld a többi tag űrhajójának fedélzeti számítógépére, és automatikusan aktiválódik az FSD a tagok űrrepülőjén is, ugyanavval a célállomással (például, Super Cruise, vagy Hiper Jump, adott célállomással).

Ha minden tag Super Cruise módban van, és egyik tag visszalép normál módba (megszakítják FSD Interdictorral, vagy belép egy USS-be), onnan a jeladót (Beacon) aktiválva tudja a koordinátáit elküldeni csapattagjai számára.

Wings HUD újítás még, ha normál módban repülve kiválasztunk egy űrhajót célpontnak, akkor a bal alsó sarokban megjelenő státusz mezőben, ahol a hajó típusát, pilótájának besorolását láthatjuk, további információként megjelenik, ha az illető Wing-ben van, és ha igen, akkor hány további pilótával együtt.

A játék opciók, billentyű beállítások menüjében (Options \ Controls \ Targeting) új nyomógombok is helyet kaptak. Gombnyomásra kiválaszthatjuk a kísérő pilótákat (Select Wingman 1, 2, 3), valamint az aktuális pilóta célpontját is (Select Wingman’s Target). Evvel is támogatva az alakzat irányítását, együttműködését.

A galaxis térkép (Galaxy Map – jobb oldali panelen a felhasználói felületen) is megkapta a saját frissítését; mostantól barátaink, wing jeladók, küldetés célállomások és saját hajóink is immáron színes ikonnal jelenik meg.

Egyéb újdonságok

A galaxis térkép (Galaxy Map – jobb oldali panelen a felhasználói felületen) opciók füle (Options) az új (fent említett) megjelenítők ki/be kapcsolását is lehetővé teszi.

Különböző erősségű jelforrásokra bukkanhatunk ezen túl bolygóközi utazási módban (Super Cruise); az azonosítatlan jelforrás (Unidentified Signal Source) mellett megjelent az erős jelforrás (Strong Signal Source), valamint a gyenge jelforrás (Weak Signal Source). Tapasztalataink azt mutatják, hogy utóbbiak jó eséllyel az űrben kallódó rakományok, míg előbbiek erőteljesen felfegyverzett köteléket rejtenek (például egy Föderációs flotta néhány (8-10) hajóját).

További újítás a felhasználói felület (UI) jobb oldali paneljén található funkciók tabon (Functions) egy újraindítás / javítás (Reboot/Repair) kapcsoló. Ezt aktiválva az űrhajó elindít egy diagnosztikai és javítás programot. Ez a program képes sérülésmentes elemeket felhasználni a teljesen sérültek, használhatatlanok megjavítására. A sérült elemek újra elérhetővé válnak, pár %-os integritás mellett. Ugyanakkor ezért nagy áldozatot kell fizetni; minden egyes % javításért cserébe kétszeres sérülést eredményez más, addig ép modulokból (például egy 0-ról 5%-os javulás, 10%-is sérülést okoz egy ép rendszerben / modulban). A program nem működik, ha nincs olyan modulunk, amely legalább 5%-os, vagy, ha nincs teljesen sérült, használhatatlan modulunk. Ez a program nem képes a pilótafülke, vagy a hajótest megjavítására. Figyelmeztetés, amint aktiválod ezt a funkciót, elveszíted a hajó feletti irányítást, a program futásának befejezéséig.

Többen kérték fórumokon, így a Frontier engedett a nyomásnak, és engedélyezte a hibakereső kamera használatát mindenki számára. A kamerát a Ctrl + Alt + Space megnyomásával aktiválhatjuk, illetve kapcsolhatjuk ki. Az addigi hajóirányító funkciók, ezt a kamerát irányítják tovább (úgy képzeljétek el, mintha egy mini drón repülne ki az űrhajótokból, és onnan azt irányítanátok). Űrhajótokra a kamera kikapcsolásáig nincs ráhatásotok, azaz ha a hajó 300 km/s-el haladt például egy űrállomás felé, amikor a kamerát elkezded használni, összeütközhetsz az állomással, ha időben nem váltasz vissza hajóirányításra.

Végezetül jött egy-egy új felfüggesztés (Utility Mount – Shield Booster), és belső kiegészítő modul típus (Internal Compartment – Hull Upgrade).

Shield Booster –  Energiapajzs erősítő

A pajzs erősítőt (Shield Booster) az űrhajó segéd felfüggesztésére (Utility Mount) lehet felrakni. A pajzserősítő felerősíti az űrhajó energiapajzsát (teljes kapacitását) egy bizonyos mennyiséggel, amikor a modul be van kapcsolva (és elegendő energiához jut). Figyelem, az ilyen módon történő felerősítése az űrhajó energiapajzsának növelni fogja a pajzs regenerációjának idejét, beleértve a visszatöltési időt is, miután a pajzs teljesen leomlott.
(Megjegyzés, egy Class 0, Rating A, 3,5 T, 10% energiaszükséglettel rendelkezik egy B4-es Power Plant-ból, ára nem ismert.)

Hull Upgrade – Hajótest erősítő

Mostantól kezdve vásárolhattok hajótest erősítéseket (Hull Upgrade), amelyeket az űrhajó belső rekeszeire (Internal Compartment) lehet felszerelni. Ezek a hajótest erősítő elemek növelik az hajótest épségét (hull integrity). Figyelem, a hajótest erősítéseknek jelentős tömegük van, amely negatívan befolyásolja az űrhajó repülési karakterisztikáit.
(Megjegyzés, egy Class 1, Rating E, 4 T, 0% energiaszükséglettel rendelkezik egy B4-es Power Plant-ból, ára nem ismert.)

 

Információ a szerzőről

Athalay

Mérnök informatikus, családos. C64-en ismerkedett az Elite-tel, melyet Elite minősítésig nyüstölt. A folytatásokkal már csak nagyon későn találkozott, így azok kimaradtak számára. E:D-t Kickstarter óta támgatja, követi. Érdeklődik, szereti a világűrrel kapcsolatos híreket, információkat,...

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!