E:D Béta 1.3 teszt – Drónok

E:D Béta 1.3 teszt – Drónok

Sziasztok!

Elkészült Powerplay sorozatunk második része. Ebben a fejezetben a drónokról (limpetekről) olvashattok egy ismertetőt. Mielőtt elkezdenénk a részletek boncolgatását, elöljáróban már annyit kijelentenék, hogy zseniális ötlet volt drónokat hozni a játékba! Nagyon hasznosak és lényegesen megkönnyítik az életünket a játék során. Jelenleg négyféle drónmodul létezik, melyeket hivatalosan Limpet Controllereknek nevezünk. Ezek a modulok határozzák meg, hogy milyen célra használhatjuk a drónokat, más néven limpeteket. Limpetből csak egyféle létezik. Maguk a limpetek, program nélküli „buta” eszközök csupán. Csak akkor vásárolhatunk belőlük, ha legalább egyféle Limpet Controller modul van már a hajónkon. Dokkoláskor nem lehet a főmenüben automatikusan feltölteni a limpet készletünket mint az üzemanyag és lőszer esetében. Meg kell nyitni a Munitions menüt és manuálisan betárazni a kívánt limpet mennyiséget.

 

A megvásárolt limpetek a hajónk cargojába kerülnek, ezáltal csökkentik a rakterünk szabad kapacitását!

A most futó béta alatt 102CR/db áron tudunk limpeteket vásárolni. Valószínűleg ez az ár változni fog a végleges megjelenéskor, de remélhetőleg nem drasztikusan, mivel fogyóeszközökről beszélünk. A limpetek ugyanis egyszer használatos eszközök. Ha egyszer kiküldtünk egy limpetet, akkor már nem tudjuk visszahozni a hajóra. Éppen ezért mindig körültekintően használjuk kis segédeinket, mert fölösleges vagy rosszul megtervezett indításuk, egyszerű pénzkidobáshoz vezethet! Lássuk a négyféle modult!

Fuel Transferer Limpet Controller:

Üzemanyag szállító modul. Egyszerű, de mégis nagyon hasznos kiegészítő, amivel üzemanyagot tudunk átküldeni társaink hajójára. Véletlenül elszámoltuk magunkat és kifogyott az üzemanyagunk a semmi közepén? Eddig az önmegsemmisítés volt az egyetlen megoldás az ilyen helyzetekben, ami drágább hajóknál elég fájdalmas biztosítási költségekkel járt. Mostantól viszont elég ha segítséget kérünk egy havertól, vagy éppen a közelben járó idegentől, hogy hozzon már egy kis üzemanyagot a bajbajutott pilótának! Másik felhasználási módja a tankerhajók alkalmazása. Hosszabb útra induló wingek esetében (Pl. felfedezés), elég ha a kötelék egyik hajójára plusz üzemanyagtartályokat helyezünk fel, amikből társaink szükség esetén tankolhatnak a limpetek segítségével. Az üzemanyagküldés roppant egyszerű művelet. Csupán annyi a teendőnk, hogy a kinézett hajót a drónunk hatótávolságán belül megközelítjük és máris küldhetjük az üzemanyagot. A fogadó félnek még ennyi teendője sincs. Nála csupán egy üzenet érkezik a sikeres üzemanyag felvételről és kész.

Fontos tudni, hogy ilyenkor egyik félnek sem kell kikapcsolni a pajzsát. Érdekességként megemlítem még, hogy kéretlenül is tudunk üzemanyagot küldeni idegen hajóknak. Éppen ezért mindig figyeljünk arra, hogy milyen hajó van kijelölve a limpet indításakor!

Wiki:Limpet Controller/Fuel Transferer

Hatch Breaker Limpet Controller:

Raktérajtó nyitó modul. Kimondottan támadó célokra használatos, amivel a kiszemelt hajó raktérajtaját nyithatjuk ki, ezáltal kiszóródik a hajórakomány az űrbe. Kalózoknak ajánlott eszköz, melynek segítségével lényegesen könnyebben „zsebelhetik ki” áldozataikat.

Ennek a használata már jóval macerásabb mint a fuel controllernek. Kezdjük mindjárt az első problémával, mégpedig a pajzzsal. Amíg a célpontnak aktív a pajzsa, addig nem tudjuk kinyitni az ajtaját. Ráküldhetjük ugyan a Hatch Breakert, de csak annyit érünk el vele, hogy szép tűzijátékban lesz részünk, amikor szerencsétlen limpet felkenődik az ellenfél pajzsára. Ebből következik, hogy használata előtt első dolgunk legyen a célpont pajzsának a kiiktatása! Ha ez megvolt, akkor jön a megközelítés, legalább a limpet hatósugaráig. Ezután végre indíthatjuk a limpetet. Még mindig korai lenne örülni, ugyanis a limpetek elég sérülékeny jószágok. Amennyiben a másik hajó rendelkezik elhárító fegyverekkel (pl. point defence turrets), vagy időben sikerül a gimballos fegyverekkel befogni, akkor bizony kilőhetik szegény limpetünket. Jobb Hatch Breaker modul esetében, egyszerre több aktív limpet is lehet, ami némileg javít a helyzetünkön. Sikeres kapcsolódás után, még kell egy kis idő (jobb modulnál kevesebb), amíg a limpet kinyitja az ajtót. A célpont pilótája is értesül az ajtófeltörésről, mivel kap egy figyelmeztető üzenetet a fedélzeti computertől.

Wiki:Limpet Controller/Hatch Breaker

Collector Limpet Controller:

Begyűjtő modul. Ennek a segítségével konténereket és bányászatnál keletkező aszteroida rögöket tudunk begyűjteni a hajónk fedélzetére. Használata egyszerű. Megközelítjük a célpontot és kiküldjük a limpetet.

Két lehetőségünk van begyűjtéskor. Célzottan vagy területre küldhetjük ki a Collector Limpeteket. Célzott esetben kijelöljük a kívánt konténert vagy rögöt és ráküldjük a limpetet. Fontos megemlíteni, hogy ebben az esetben csak a kijelölt tárgyat kapjuk meg, mivel ezután megsemmisül a limpet! Ellenben ha területre küldjük ki, akkor az összes begyűjthető objektumot felszedi ami a hatósugarában van. Ha lejár az üzemideje, akkor ez is megsemmisül. Egyszerre több Collectort is kiküldhetünk, a gyorsabb pakolás érdekében. Ne feledjük! Célzottan csak egy, területre küldve több anyagot tudunk begyűjteni egy Collector Limpettel!

Wiki:Limpet Controller/Collector

Prospector Limpet Controller:

Aszteroida összetétel elemző modul. Bányászoknak ajánlott eszköz, melynek segítségével megtudhatjuk, hogy milyen fajta és tisztaságú ásványokat rejt egy aszteroida.

Ennek a használatával se lesz különösebb gondunk. Megközelítjük a kinézett aszteroidát, majd ráküldjük a Prospector Limpetet. Becsapódás után vegyük célba a limpetünket és máris láthatjuk az aszteroida összetételét. Bányászat közben figyeljük az adatokat, ugyanis valós időben küldi az aktuális infókat, egészen az aszteroida kimerüléséig.

Wiki: Limpet Controller/Prospector

Mind a négyféle controllerből többféle minőségű modul kapható. Ennek függvényében változnak a tulajdonságaik is. Pl. nagyobb hatótávolság, működési idő… A controllerek használatához ugyanúgy szükséges a firegroupok beállítása, mint a fegyverek esetében.

A limpetek nagyon sérülékenyek. Közepes fegyverekkel 1-2 lövés és végük van. Az ütközésekre is kényesek. Kicsit nagyobb sebességgel beléjük szállunk, már el is pukkantak. Remélem, hogy cikkemmel sikerült felkeltenem mindenki érdeklődését és izgatottan várjátok a drónok megjelenését!

Galéria:

Információ a szerzőről

Duvi

Én vagyok a csapat átlagéletkorának a megrontója, mind a 48 évemmel :) Egy öreg nyomdász, akinek kimaradt az életéből az első Elite, pedig már volt gépem akkoriban. Szeretem a sci-fit és a Pc-s játékokat. Első gépem egy Intel DX4-es Pc volt......

Erről beszélnek a többiek

  • Hamu

    № #478 @ 2015-06-04 17:17
    Nem vagy bejelentkezve.

    Köszi Duvi a cikket ,hasznos volt.

  • Athalay

    № #480 @ 2015-06-05 07:44
    Nem vagy bejelentkezve.

    Köszi a cikket Duvi! Jók lettek a képek, a COLLECTOR LIMPET jól elkapott kép lett! :) Ilyenkor mindig elgondolkodom rajta, hogy milyen mennyiségű fejlesztés állhat a háttérben, mire egy ilyen szintű játékot az asztalra tesznek a fejlesztők. Érdemes lenne egyszer egy fejlesztési munkaóra statisztikát látni :).

  • Pilgrim

    № #488 @ 2015-06-12 13:38
    Nem vagy bejelentkezve.

    Köszi a cikket!!!

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!