E:D Béta 1.3 teszt – Hatalmak

E:D Béta 1.3 teszt – Hatalmak

Jelen cikkünkben a pénteken béta fázisból kilépő PowerPlay, az Elite Dangerous univerzumát színesebbé tévő új fejlesztésről fogunk írni. A három nagy frakció mellé, vagy inkább alá besorolható Hatalmak új játéklehetőséget biztosítanak, mind a kezdő, mind a haladó játékosok számára. Nézzük hát, hogy mit kapunk a Hatalmak megjelenésével.

Hatalmak

A Hatalmak embereket és szervezeteket képviselnek, akik az emberiség által uralta űrben versengenek a területekért. A Hatalmak területét az általuk uralt, és közvetlenül irányított rendszerek teszik ki. Minden rendszer amely az irányító rendszer (Control System) 15 fényév (Ly) sugarú környezetében található, része az adott Hatalom területének, amelyet hasznosítanak, kizsákmányolnak.

Miután legalább Mostly Harmless szintere léptél a Harc (Combat), Felfedezés (Exploration) vagy Kereskedés (Trading) rangok egyikénél, hűséget fogadhatsz (Pledge Allegiance) a Hatalmak egyikének és galaktikus uralomra segítheted azt.

Először el kell döntenünk, hogy kit támogassunk. Minden aktív Hatalomról információhoz juthatunk, a Galactic Powers menüre kattintva a bal oldali felhasználói panelen, ez a menü repülés és dokkolás közben is elérhető. Innen elérhető a GalNet Hírek, a jelenlegi Hatalmak erőviszony állása, és ha már hűséget fogadtunk, akkor a támogatott Hatalom áttekintés képernyője is.

A Hatalmak erőviszony állása képernyő mutatja a jelenlegi top 10 Hatalmat. Amilyen sikeresek sorrendjük ennek megfelelően változik az idő előre haladtával. Kiválasztva egyet, részletes információhoz juthatunk.

Az Áttekintés (Overview) képernyő további részletet mutat a kiválasztott Hatalomról. Itt láthatjuk az erkölcsi világképét (Ethos), valamint azt, hogy melyik nagy frakcióhoz tartozik (Allegiance), és a jelenlegi státuszát (Current Status). Az erkölcsi világkép szekció segít megérteni, hogy milyen értékeket képvisel az adott erő, és hogy hogy viselkedik a három nagy központi esemény során. Ez fontos információ, hiszen ez fogja meghatározni, hogy milyen játékstílust kell felvennünk a sikeres szereplés érdekében. Ennek alapján olyan Hatalomnak érdemes hűséget fogadnunk, amelyikhez illik a játékstílusunk, kiegészíti azt. Ha meghoztuk döntésünket, válasszuk a hűség fogadása (Pledge Allegiance) gombot.

Értékelés (Rating). Minden sikeres akciónkkal jutalom pontokat (Merits Earned) és kreditet (Cr) kapunk. Ahogy minél több jutalom pontot szerzünk, a Hatalmon belüli rangunk növekedni fog, ezáltal különböző kedvezményekhez férhetünk hozzá, mint például extra pénz jutalmak, egyedi űrhajó kiegészítők.

Hűséget fogadni egy hatalomhoz, nagy döntés, más űrhajók látni fogják elkötelezettségünket egy normál ellenőrzés során. Például más hatalmak területén, akik nem ugyanahhoz a frakcióhoz hűek, ez veszélyt jelent ránk. Ellenségként (Enemy) kezelnek majd minket, amiről az Ellenséges (Hostile) felirat tudósít bennünket, az űrhajónk hő kibocsátás profilja feletti mezőben. Más űrhajók, akik a velünk szemben álló hatalmat támogatják, büntetés nélkül vadászhatnak le bennünket. Természetesen mi is láthatjuk más hajók elkötelezettségét, Ellenséges (Enemy) hajókat mi is lelőhetjük a saját hatalmunk által irányított (Controlled) vagy hasznosított (Exploited) rendszerekben.

A játék középpontjában egy erőforrás, az úgynevezett Command Capital [CC] áll. A hasznosíott (Exploited) rendszerek [CC] bevételt termelnek. Ebből a bevételből kell az adott hatalomnak finanszíroznia az irányító rendszerek (Control System) fenntartási költségét, különben ezek a rendszerek fellázadnának. A fennmaradó [CC] hasznosítható terjeszkedésre, amelyből további irányító rendszereket lehet létrehozni.

Három központi esemény van, amiben részt vehetünk, hogy támogassuk választott hatalmunkat. Ezek a Felkészítés (Preparation), Terjeszkedés (Expansion) és Irányítás (Control) események.

Felkészítés (Preparation)

A felkészítés az első lépés egy rendszer irányításának átvételéhez.

Terjeszkedés (Expansion)

Miután egy rendszer sikeresen fel lett készítve, teljesíteni kell a terjeszkedési célt a kiszemelt rendszerben, hogy átvehessük felette az irányítást. Más hatalmak terjeszkedési törekvései megakadályozhatóak, akárcsak a saját törekvéseink.

Irányítás (Control)

Az irányítás esemény alatt az adott Hatalom irányítása alá eső rendszereket tartjuk fenn, azok megerősítésével (Fortify). Ez csökkenti a fenntartási költségét az egyes rendszereknek. Az irányítás esemény továbbá tartalmazza az egyéb hatalmak által irányított rendszerek aláásását is, amivel növeljük egy célrendszer fenntartási költségét az irányító Hatalom számára. Figyelem, a saját Hatalmunk által irányított rendszerek is ugyanígy megrendíthetőek, alááshatóak.

Játék mechanizmus

A hatalmak játszmája jelenleg egy hetes ciklusokban történik. Minden egyes ciklus végén, minden Felkészítés (Preparation), Terjeszkedés (Expansion) és Irányítás (Control) esemény rögzül és minden irányított rendszer (Controlled System) fenntartási költsége kifizetésre kerül. Egy ciklus negatív [CC] eredménnyel történő zárása egyes rendszerekben zűrzavarokat (Turmoil) okozhat, ami valószínűsíthetően az adott rendszer irányításának elvesztését eredményezi, amennyiben a helyzet nem kerül orvoslásra. Egy új ciklus kezdetén a galaxis Hatalmak által birtokolt látképe drasztikusan megváltozhat.

Bármikor elpártolhatsz, vagy elhagyhatod a Hatalmat, akinek hűséget fogadtál, ugyanakkor ez bizonyos büntetéssel jár. A disszidálás (Defect) lehetővé teszi, hogy válts a Hatalmak között, és a besorolásod valamennyi részét is megtarthatod, amelyet átvihetsz az új Hatalomhoz, akinek hűséget fogadsz. A disszidálás ugyanakkor egy cool down idővel jár, aminek lejárta után tudsz csak egy másik erőhöz csatlakozni.

Ha a Hatalom elhagyását választod (Leave Power) visszaáll semleges státuszod, és elveszíted besorolásodat. Hasonlóan, mint a disszidálásnál, van egy cool down idő, aminek lejárta után tudsz csak egy másik erőhöz csatlakozni.

Vigyázz, mert a Hatalmak nem nézik jó szemmel a disszidálást (Defect), vagy elhagyást (Leave Power). Hajókat fognak utánad küldeni, hogy megkíséreljék, hogy levadásszanak, megsemmisítsenek. Az elhagyás kevesebb büntetéssel jár, mint a disszidálás, de ettől függetlenül jobban teszed, ha figyelsz a hátad mögé.

Ennyi lenne első cikkünk, amennyiben érdekesnek, hasznosnak találtátok, további információkkal jelenhetünk meg a három központi eseményről. Ha szeretnétek a fenti bemutató folytatását az egyes események leírásával, taglalásával, a lenti hozzászólásoknál jelezzétek azt. A cikkhez kapcsolódó angol nyelvű YouTube videót itt érhetitek el.

Továbbá itt találhattok, egy, a közösség által összeszedett információ csomagot a Power Play-ről (angol nyelv tudás szükséges hozzá).

Információ a szerzőről

Athalay

Mérnök informatikus, családos. C64-en ismerkedett az Elite-tel, melyet Elite minősítésig nyüstölt. A folytatásokkal már csak nagyon későn találkozott, így azok kimaradtak számára. E:D-t Kickstarter óta támgatja, követi. Érdeklődik, szereti a világűrrel kapcsolatos híreket, információkat,...

Erről beszélnek a többiek

  • Duvi

    № #484 @ 2015-06-08 11:18
    Nem vagy bejelentkezve.

    Az egész csapat nevében hálás köszönet a cikkért! Nagyon sokaknak segítettél eligazodni az új Hősők rendszerben!

  • Dzsek

    № #485 @ 2015-06-08 11:35
    Nem vagy bejelentkezve.

    Hónapok óta nem ültem botkormány elé, lehet, ideje lenne? :) Köszönöm én is a cikket!

  • drstein

    № #486 @ 2015-06-08 13:42
    Nem vagy bejelentkezve.

    Köszönöm a cikket! Már is várom a folytatást! :)

  • Pilgrim

    № #487 @ 2015-06-12 13:17
    Nem vagy bejelentkezve.

    Nagyon hasznos olvasmány volt, köszönöm én is!!!

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!