Elite: Dangerous Hírlevél 43. Szám

Elite: Dangerous Hírlevél 43. Szám

A héten betekintünk a londoni EGX játékkiállításra, ahol mi is jelen voltunk. Hosszú napokon (és éjszakákon) vagyunk túl, melynek köszönhetően ezen a héten útjára indítottuk a Béta 2. fázisát. Szeretnénk megköszönni a türelmeteket és visszajelzéseiteket.

Az Elite: Dangerous Mercenary Edition, extrákkal kibővített előrendelői csomagja megvásárolható. A csomag megtalálható a hivatalos oldalon, az új játékosok számára kedvezményes €40 (~12000 Ft) áron, akik pedig már előrendelték a teljes játékot (Béta és minden egyéb eddigi előfizetőt beleértve) ők is megkapják az extrákkal kiegészített előrendelői csomagot a játék megjelenésekor.

Ne feledjétek, az aki már előrendelte a teljes játékot de már nem bírja ki a megjelenésig és játszani szeretne, további €20 (~6000 Ft) ráfordításával máris játszhat! Érdekel a dolog? Látogass el az online boltunkba, válaszd ki és tedd a kosárba a Béta hozzáférést biztosító csomagot és az ár automatikusan frissül a kedvezményes összegre.

 A heti tartalom:

Kiemelt hírünk
Béta 2.
Béta 3. Megjelenés Október 28-án
EGX játékkiállítás
Rajongói kérdések, visszajelzések, Ti küldtétek
GalNet – Galaxis Hírek

 Kiemelt hírünk

 Béta 2.

Kedden útjára indult a Béta 2. fázisa.

Ez egy nagyobb frissítés. Ahogy már beharangoztuk az utóbbi pár hétben, sok új játékmenetbeli újítás került a csomagba, mint például harc értékelés, hírnév, felfedezés, űrhajó fejlesztési lehetőségek, fegyverek és teljesen új űrbéli előörsök, új űrkikötő az Ocellus, mindez 570 naprendszerben, ami körülbelül 381 033 m2 fényévnyi űrt fed le.

További fejlesztések történtek a játék motorján, amelyek ezeket a funkciókat lehetővé teszik, valamint biztosíthatják a játék idei megjelenését is.

A játékfejesztés természeténél fogva bizonyos hibák csak akkor jönnek elő, ha nagy számú felhasználó kezdi el használni az új kódot. A hibák annak ellenére a kódban maradnak, hogy minden tőlünk telhetőt megteszünk a legjobb minőség biztosítása érdekében.

A Béta 2 nem sok ilyen hibát tartalmazott. Köszönhetően azonban azoknak a részletes visszajelzéseknek, amelyeket tőletek kaptunk a jelentős hibákat gyorsan orvosolni tudtuk a Béta 2.01, 2.02 majd a 2.03-as javításban.

A Béta 2.03 úgy tűnik javította a legtöbb égető problémát. Ezek mellett természetesen van még néhány olyan hiba, amit több időbe telik megoldani. Itt szeretnénk ismét megköszönni a segítséget, amit tőletek kapunk. Tényleg nagyon fontos részét képezitek a fejleszésnek.

Természetesen mindezek mellett sem vettük le a gázpedálról a lábunkat. A minap adtuk ki a 2.04-es frissítést, amely reményeink szerint tovább javítja a dolgokat.

A Béta 2 kibocsátása a legjobb példa arra, hogy milyen fontosak az észrevételeitek, és hogy visszajelzést küldtök róla. Éppen ezért kérünk bennetek, hogy töltsétek le a legújabb frissítést, és játszatok vele, és írjátok meg tapasztalataitokat, és nyissatok hibajegyet a problémák orvoslására!

Továbbfejlesztett GUI

A Béta 2 egyik újítása a sok közül a letisztázott, javított grafikus felhasználói felület (GUI).

Olyan visszajelzéseket kaptunk, hogy az új villogó effektek némelyik felhasználónak fejfájást okozott. Mások nehezen olvashatónak tartják.

A fent említett okból, a mai naptól a Béta 2.04-es frissítés tartalmaz egy kapcsolót a beállításokban ’Disable GUI Effects’, ami, ahogy a neve is mutatja, lehetőséget ad a funkció kikapcsolására, amennyiben ez problémát okoz (vagy ha csak nem tetszik az újítás, vagy ha csak ki akarod próbálni nélküle a menüt).

Továbbá finomítottunk a grafikus felhasználó felület (GUI) füst effektjén, és a menü rajzolatok áttetszőségén is csökkentettük egy kicsit a jobb láthatóság érdekében.

Köszönjük visszajelzéseiteket, és kérünk bennetek hogy a jövőben is folytassátok ezt – visszajelzéseitek megfizethetetlenek (nagyon fontosak), sokat segítenek, hogy a legjobbat hozzuk ki a játékból!

Béta 3. Megjelenés Október 28-án

Ahogy már említettük, a Béta 2 hatalmas lépés az Elite: Dangerous-ban.

Természetesen a csapat továbbra is felügyeli az új funkciókat, optimalizálja és polírozza azokat. A Béta 2 kidolgozásával jelentős akadályok hárultak el így gyorsabb frissítéseket tudunk majd kihozni.

Örömmel értesítünk benneteket, hogy a Béta 3 megjelenési ideje Október 28-a!

Figyeljétek ezeket a hasábokat, hogy megtudjátok milyen új, izgalmas funkciók jönnek a következő frissítéssel.

EGX játékkiállítás

Az elmúlt héten első alkalommal mutattuk be az Elite: Dangeroust a közönségnek az EGX londoni játékkiállításon, ahol a csodálatos Nagyköveteink demózták a harci szituációkat a Béta 2-ben.

Nagyon mozgalmas volt a rendezvény, látni a sok ezer embert akik meglátogatták a standunkat, hallani a pozitív visszajelzéseket hihetetlen volt, főleg a fiatal játékosoktól akik még nem találkoztak az Elite sorozattal.

Ahogy mindig, a játékosok közössége az aki segít bennünket előre jutni, és segít, hogy kíválóan telesítsünk. Éppen ezért kell mindenkinek megköszönnünk aki eljött, meglátogatott minket és biztosított bennünket a támogatásáról.

Az EGX kiállítás látogatói szavazhattak a „Kiállítás játéka” címről, ahol az Elite: Dangerous az előkelő 3. helyet szerezte meg, több, nagy kiadó által támogatott játékot megelőzve, mint a Destiny, Call of Duty és Bloodborne. Az Eurogamer a következőket mondta az Elite: Dangerous-ról:

„Kinek kell kiadó? A játék, amelyről David Braben is álmodozott, hogy valaha kiadja-e majd, az egyik csillaga volt az EGX kiállításnak, az egyike a leglátogatottabb fejlesztői szekcióknak, és kedvene a kiállító teremnek. Repülni a végtelen világűrben, túlélni, kereskedni elegendő volt amikor szaggatott vonalakból épült fel a játék BBC Micro-n. A dicsőséges, új 3D-s köntösében – eléggé magával ragadó, és esélyes, hogy az Oculus Rift zászlóshajója legyen – úgy néz ki, hogy ez lehet az ideális játék mindazok számára, akik felnéztek már az égboltra, és elcsodálkoztak azon, hogy mi lehet ott kint.”

Természetesen számunkra a kiállítás csillagai az Elite: Dangerous Nagykövetek voltak. Külön köszönet nekik: Michael Elliot, Joshua Eames, Gareth Cademy, Darren Jones, Alex Burnett, Robin Crosse, Bob Prue, Gareth Rowlands, Gareth Watson. Terry Walker, Jon Pratt, Anthony Hunt, Ryan Aitken, Liam Watson és John Virgo.

Nélkületek nem tudtuk volna véghezvinni mindezt!

Rajongói kérdések, visszajelzések, Ti küldtétek

Ezt a képet Loenwulf-tól Reddit-en találtuk: „Nézd csak ki készül valami rosszra a navigációs jeladó környékén”.

Anthony Oliver az Elite Archives-től jelenleg egy Kickstarter-es kampányt folytat, egy könyv megalkotására „The Elite Archives: A 30 Year History of ELITE” címmel (Elite Arhívum: Az ELITE 30 éves története – a fordító).

„Ahogy a kampány folytatódik van néhány izgalmas, bejelentett elérhető célunk, valamint kapcsolatban állunk több fantasztikus emberrel akik érintve voltak az Elite, FE2, és FFE fejlesztésében a ’80-as és ’90-es években, akik segítenek, hogy minél teljesebb történetet tudjunk összeállítani.
Partneri kapcsolatot építettem ki a Fantastic Books Publishing céggel, a lehető legjobb minőségű könyv előállítása érdekében.

Még mindig számos Early Bird digitális csomag érhető el $25 AUD (£14 BGP)-ért, valamint 17 kiadás a limitált, kemény fedeles külön kiadásból $300 AUD (£165 BGP)-ért – „Limited Special Edition Hardback”. Összesen csak 30 példány limitált, kemény fedeles külön kiadás fog megjelenni, amelyek sorszámozva, aláírva, különleges csomagolásban kerülnek kézbesítésre.

Kemény feldeles kiadás korlátlan számban áll rendelkezésre $110 AUD (£60 GBP)-ért, amelyek tartalmazni fognak egy aláírt ex librist , ami a bolti kiadásban nem lesz.

Remélem, hogy tudtok időt szánni rá, és megnézitek a Kickstarter kampányunkat, ami Novermber 8-ig fut. Ha tetsztik amit eddig láttál, kérlek csatlakozz hozzánk és az első olyan könyv létrehozásához amely az elmúlt 30 év ELITE történetét gyűjti össze!”

~ Anthony Oliver

Nick Scurfield küldte ezeket a művészi alkotásokat Facebook-on, melyeket az Elite: Dangerous inspirált.

Sok és kemény munka előzte meg a Béta 2 kiadását ami után Eddie Symons az Elite: Dangerous producere a következő élményekre tett szert:

„Meggondolatlanul fogadtam el egy küldetést, amiben 5 tonna gallitot kellett leszállítani valakinek a Rakapila előörsre, anélkül, hogy lett volna ötletem, hol találhatok ilyen ásványi anyagot.

A kereskedő utakat böngészve a galaxis térképen azt állapítottam meg, hogy Blog megfelelő állomás lesz beszerezni ami nekem kell. Sajnos érkezésem után vált csak világossá számomra, hogy a gallit meglehetősen ritka érc, ugyanis csak 1 tonnát tudtam itt vásárolni!

A galaxis térképet tovább böngészve találtam egy másik naprendszert, ami pontenciális forrása lehet ennek a nyersanyagnak. Néhány hiperűrugrás után derült csak ki, hogy itt is csak egy egység érhető el! Az idő szorításában eltökéltem, hogy akárhogy is alakul, megpróbálom a küldetést teljesíteni.

Néhány ugrásra volt tőlem Ross 1015, amely ugyancsak gallit kitermelőnek látszott. Feltankoltam és megpróbáltam utolsó lehetőségként itt megvásárolni a hiányzó terméket. Megérkezés után rögtön kiderült, hogy nekik pont 3 tonna eladó gallituk van – pont a hiányzó mennyiség, hogy jutalomra válthassam erőfeszítéseim a küldetésem teljesítésével. Felpakoltam hát és elindultam Rakapila felé. Az idő rohamosan fogyott, és már csak 7 percem volt, hogy időben kézbesítsem a szállítmányt!

Elhagytam hát az űrkikötőt, majd az első ugrásomat, egy második követte, majd csillagközi cirkálásra váltva közeledtem az előörs felé. Elég messze kellett a csillagtól eltávolodni, és végre a célállomásom előtt bukkantam ki a cirkálásból amikor már csak 4 perc maradt a küldetés leadásáig! Szoros lesz gondoltam, de már vagy százszor dokkoltam így azt gondoltam, hogy még marad is időm bőven. Azonban váratlanul egy újabb kihívás előtt találtam magam! Az előörsnek csak néhány leszálló pályája volt, és mindegyik használatban! Már csak másodpercek maradtak, amikor egy felszabadult, és azt hiszem az eddigi leggyorsabb landolást bemutatva szálltam le. Sietve a megfelelő űrállomás szervízt kiválasztva adtam át a szállítmányt, 16000 kreditet gyűjtve és még néhány másodpercet meg is spóroltam!”

GalNet – Galaxis Hírek

Ez volt a 43. Hírlevelünk – köszönjük, hogy olvastad és támogatsz bennünket és az Elite: Dangerous fejlesztését.

További Hírlevelek magyarítását a fórumon megtalálod.

Ahogy eddig is és a továbbiakban is, ha szeretnél valamiről bővebben hallani, vagy valami kérdésed van, írj nekünk az elite-newsletter@frotier.co.uk címre.

Amennyiben észrevételed, kérdésed, vagy hozzáfűzni valód van a magyarított hírlevelekkel, vagy az elitedangerous.hu-val kapcsolatban, hagyjatok üzenetet itt, a fórumban, vagy írjatok az editors@elitedangerous.hu e-mail címre esetleg írjatok hozzászólást itt a cikk alatt közvetlen.

Forrás: Elite: Dangerous Newsletter #43

Információ a szerzőről

Athalay

Mérnök informatikus, családos. C64-en ismerkedett az Elite-tel, melyet Elite minősítésig nyüstölt. A folytatásokkal már csak nagyon későn találkozott, így azok kimaradtak számára. E:D-t Kickstarter óta támgatja, követi. Érdeklődik, szereti a világűrrel kapcsolatos híreket, információkat,...

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!