Elite: Dangerous Hírlevél 54. Szám

Elite: Dangerous Hírlevél 54. Szám

Örömmel üdvözlünk minden új játékost az Elite: Dangerous-ban, miután December 16-án a játék útjára indult. A szerverek jól teljesítenek és a csapat, szokásához híven, nagyon gyorsan tudott reagálni a felmerülő, ritka problémákra, amelyek felmerültek. A mai nappal megjelent az Elite: Dangerous 1.03.

Ha még új vagy az Elite: Dangerous-ban, akkor nagyon sok háttér információt találhatsz weboldalunkon, ahol Pilóta Tréning Videók is elérhetőek, hogy segítsenek az elindulásban, valamint egy GyIK (Gyakran Ismételt Kérdések) rész is található.

A fórumon is csatlakozhatsz hozzánk.

Ezen kívül van egy ingyenes Elite: Dangerous IOS alkalmazásunk is, amelyet az app store-ban tudtok letölteni.

Ebben a hírlevelünkben beszámolunk róla, hogy számunkra mit jelentett az Elite: Dangerous indulása, áttekintjük mik az újdonságok az Elite: Dangerous 1.03-ban, valamint azt, hogy hogy tudsz készpénzt nyerni avval, hogy bemutatod milyen tehetséges vagy, hogy elérd az ‘Elite’ rangot.

A heti tartalom

  • Elite: Dangerous indulás
  • Elite: Dangerous 1.03
  • Onionhead és a Sorbago rabszolgák
  • Köszönet Chris Roberts-nek
  • Verseny az Elite rangért
  • Hírek támogatóinknak
  • Rajongói kérdések, visszajelzések, Ti küldtétek

Elite: Dangerous indulás

Amikor kitűztük, hogy elkészítjük az Elite: Dangerous-t, természetesen mi szerettük volna megtartani az igazi zsoldos szellemét, és nyitott szabadságát az Elite játékoknak. Ugyanakkor szerettünk volna egy olyan játékot, amely lehetővé teszi egy új közönség számára, hogy felfedezze azt a magával ragadó izgalmat, amikor a saját űrhajódat irányítva vágsz neki a galaxisnak. Szerettük volna kihasználni a ma elérhető technológiákat, hogy hasonló sikert érjünk el, mint az eredeti Elite játék tette annak idején.

Az Elite: Dangerous 1.00 napközben jelent meg December 16-án, Kedden.

Nyilvánvaló, hogy mindenkinek megvan a joga, hogy saját véleménye legyen arról, hogy ez nekünk hogyan sikerült, de ami minket illet, elégedettek vagyunk avval, ahogy és amit véghezvittünk, és izgatottak vagyunk, hogy mit tartogat a jövő számunkra.

Azoknak, akik velünk voltak a fejlesztés különböző szakaszaiban, ismét külön meg kell köszönnünk a támogatásukat és segítségüket. Reméljük, hogy élvezettel néztétek végig, hogy hogyan készítettük el a játékot, egészen az első funkciók megjelenésétől kezdve, amelyek nagy kockázatúak voltak az Alfa fázis során, amelyeket aztán egyre több lehetőséggel és optimalizációval kiegészítettünk a Béta fázis alatt, és a végső Gamma fázisban pedig javítottuk a hibákat (bug), políroztuk és kiegyensúlyoztuk a játékot.

Amit megjelentettünk, a legnagyobb játéktér, amely valaha videojátékban megvalósításra került. Az 1:1 arányú megjelenítése a Tejútrendszernek, kifinomult, tudományos algoritmusokra épül, amely jóval túlmutat azon, mint amit a véletlenszerű procedurális megvalósítás (procedural generation) kínálni tud. Hihetetlen tudományos ismeretek, amelyek csillagászati megfigyelésekkel vannak kiegészítve, egy 400 milliárd csillagot tartalmazó rendszert eredményeznek, ahol minden csillag, bolygó, hold és aszteroidamező kézzel tervezett és releváns az Elite: Dangerous élményhez.

Minden egyes csillag az éjszakai égbolton jelen van a virtuálisban is, bolygórendszereik, holdjaik felfedezésre várnak.

Amellett, hogy teljesen realisztikus és annyira néz ki jól, amennyire egy természetes szépség kinézhet, ennek jelentős játék mechanikai következményei is vannak – melyik csillagból lehet a legkönnyebben üzemanyagot kinyerni? Mely aszteroidák tartalmazzák a legértékesebb erőforrásokat, amelyeket érdemes bányászni? Mire épül egy adott rendszer gazdasága?

Ez egy dinamikus galaxis – reagál minden egyes játékos kereskedelmére és cselekvésére, amellyel egy gazdag, folyamatosan kibontakozó játékélményt nyújt, amelyben utat vághatsz magadnak.

Minden hajó különböző módon irányítható. A szívetek szerint lehet testre szabni őket, hogy minél jobban igazodjanak ahhoz, amit csinálni akartok és egy egész flottát építhetsz belőlük. Megtapasztalhatod az űr változatosságát a közösség többi játékosával együtt, egy baráti társasággal vagy egyedül.

Minden repülőút különböző – teljes szabadságot kapsz, hogy azt csinálj, amit szeretnél, vagyis a végső összetevő belőled jön, a saját képzeletedből. Milyen utat faragsz magadnak? Akárhogy is, ha egyedül akarsz nekivágni, vagy ráhatással akarsz lenni a Birodalom, Föderáció és Szövetség folyamatosan változó intrikáira, ez mind része a játékélménynek, amelyben Te irányítasz.

EZ AZ, amit az Elite: Dangerous jelent számunkra, és alig várjuk, hogy folytatódjon a játékélmény fejlődése a visszajelzéseitek alapján.

Jól van, Parancsnokok – találkozunk az űrben!

Elite: Dangerous 1.03

A fejlesztőcsapat napi frissítéseket tudott kiadni – a dolgok jól alakulnak a játékban, a szerverek megbízhatóan teljesítenek, és sikerült a ritkán előforduló hibákra is fókuszálnunk, amelyek sajnos elkerülhetetlenek egy ilyen változatos öko-rendszerben, mint a PC.

A mai napon megjelent az Elite: Dangerous 1.03, amihez sikerült az első kiegészítést is hozzáadnunk visszajelzéseitek alapján – az 1.03-mal kezdve lehetőségetek lesz kikapcsolni a bolygók pályáinak megjelenítését a bolygóközi utazás (Supercruise) során. Többen kértétek ezt, hogy minél jobban bele tudjátok élni magatokat a Tejútrendszerben hihetetlen sebességgel száguldó űrhajótok vezetésébe.

Továbbá hozzáadtunk néhány irányítási beállítást, néhány népszerű játékirányító készülékhez; Xbox 360 kontroller, Saitek X52 és X52 Pro.

Örülünk, hogy reagálhatunk visszajelzéseitekre, és várjuk a további dialógust, ahogy haladunk előre.

Onionhead és a Sorbago rabszolgák

Bár elsősorban a Birodalom egymás utáni történéseire fókuszáltunk a December 16 felvezetésében, a Föderáció is beszállt az első nap felvonásában.

3300 December 16-án Halsey Elnök bejelentette, hogy az Onionhead narkotikumok illegálisak a Föderációs rendszerekben.

A Farmer’s Cooperative (Gazdák Szövetkezete) felháborodását valamelyest csökkenti az a tény, hogy a rendelet nincs nagy kihatással a Parancsnokok aktivitására, éppen ellenkezőleg, Kappa Fornacis legfinomabb termékeit buzgóan terjesztik a fekete piacokon az egész galaxisban, és különösen a Föderációs rendszerekben.

Azt a pletykát hallottuk, hogy az elnök asszony megdöbbenése oda vezethet, hogy elkezdi képletes izomzatát edzeni.

Mindeközben Torval Szenátor próbálja megerősíteni hatalmát a Birodalom halálos örökösödési játszmájában. Vagyona a rabszolgaságra épül, és az a 26 millió Cr, amelyet a Parancsnokok hajlandóak a sorbagói szolgáknak felajánlani, “lehetőséget” teremt egy jobb rabszolgasorsra a Birodalomban, a Szenátor Mastopolos Moning Inc. kapcsolatain keresztül, úgy néz ki, hogy népszerűségnek örvend.

Denton Patreus Szenátor mindeközben egy egyenlőtlen harcban érintett. Ha valaha valaki manipulálni akarta a viszályt saját céljaira, és közben hatalmas érzelmekkel leplezte valós szándékait, akkor az Ő volt. Patreus jelentős erőforrásokat mozgósított a Jera Nacionalisták támogatására. A hivatalban lévő Jera Szociál Demokraták jelenleg tartják magukat a rendszer irányításáért vívott küzdelemben, amelyben mindkét oldalt Parancsnokok is támogatnak egyenlő arányban.

Hogy megtekintsétek saját történeteteket az Elite: Dangerousban, használjátok a statisztika szekciót a Status menüben, jobb oldalon az irányító képernyőn, ahogy azt a lenti képen láthatjátok:

Ahhoz, hogy követni tudjátok a galaxis történéseit, olvassátok a legfrissebb Galnet híreket, miután biztonságosan landoltatok egy űrállomáson.

Köszönet Chris Roberts-nek

David Brabentől

Szeretném megragadni az alkalmat, hogy kiemeljem azt az udvarias üzenetet, amelyet Chris Roberts weboldala, a Roberts Space Industries jelentetett meg.

Teljes szívből egyetértek evvel – nagy örömömre szolgál, hogy az űr szimulátorok újra fejlődésnek indultak. Támogattam a Star Citizen-t és alig várom, hogy játszhassak vele, biztos vagyok benne, sokan vagytok ezzel így. Ugyanez igaz a No Man’s Sky-ra is.

Kattintsatok az fenti képre a linkért, a teljes verzió olvasásához.

Üdvözlet Polgárok

Szeretnék gratulálni David Braben-nek és az egész Frontier Developments-nek az Elite: Dangerous indulásához. Támogatója voltam az Elite újraéledésének az első naptól kezdve, és nagyon örülök annak, hogy ez valósággá vált. Már igazán alig várom, hogy egy kis időt elszakadva a Star Citizen-től az ünnepek alatt az E:D végleges verziójával tölthessek.

 

Tudom, hogy sok Star Citizen támogató azt képzeli, hogy egy intenzív verseny van a mi játékunk és az Elite között, pedig semmi sem állhat távolabb az igazságtól. David és én hirdettük egymás projektjét az adománygyűjtő kampányaink során, mert mindketten úgy gondoltuk, hogy a világ job lesz több PC-s játékkal, és még jobb több űrhajós játékokkal. A 90-es években rengeteg hely volt számos űrrepülőgép szimulátornak, és nincs akadálya annak, hogy ez most is így legyen! Mindig is ahhoz tartottam magamat, hogy még nem vagyunk sikeresek, ha elkészítettünk egy játékot; az egyik oka annak, hogy visszajöttem a filmes szakmából, hogy egy programot alkossak abban a műfajban, amelyet szeretek, és hogy reményeim szerint emlékeztessem az embereket arra, hogy milyen csodálatos érzés belefeledkezni egy másik univerzumba, kalandozni a csillagok között. Szóval ahelyett, hogy aggódnék az Elite vagy a No Man’s Sky miatt, én üdvözlöm őket. Már hosszú ideje jönnek az űrhajós játékok, és végre megkapják azt a szeretetet, amelyet megérdemelnek. És ami még inkább hihetetlen az az, hogy az űr szimulátorok újra fejlődésnek indultak. És nem egy nagy kiadó vezérletével, aki a nyereséget hajkurássza, hanem játékosoknak és fejlesztőknek köszönhetően, akik szeretik a műfajt, és akik szerették volna, ha azok a játékok visszatérnek, amelyek egykoron megragadták fantáziájukat, amikor még fiatalok voltak.

 

A Star Citizen egy másik megközelítést használ, mint az Elite, és meggyőződésem, hogy mindkét játéknak lesz egy jellegzetes hangulata… és mindkettő létezhet, és fejlődhet… de szeretném azt hinni, hogy mindkét projekt részesült egymás nyílt fejlesztéséből is! Bíztatnék minden űrhajó szimulátor rajongót, hogy nézze meg az Elite: Dangerous-t. A csapat a Frontiernél csodálatos munkát végzett, és egy elbűvölő univerzumot hozott létre a pilótáknak, hogy felfedezzék azt. Kedves emlékeket őrzök abból az időből, amikor az eredeti Elite-et BBC Micro-n játszottam sok évvel ezelőtt… és nagyon örülök, hogy az új játékos generációnak is meglesz ugyanez a tapasztalata.

~ Chris Roberts

Verseny az Elite rangért

Hogy megünnepeljük az indulást készpénz díjat ajánlunk fel az első játékosoknak, akik külön-külön elérik az ELITE státuszt harcban (combat), kereskedelemben (trading) vagy felfedezésben (exploration). Továbbá készpénz díjat ajánlunk az első játékosnak, aki eléri az áhított Hármas ELITE (Triple ELITE) státuszt, amely mindhárom terület mesteri szinten való művelését jelenti.

Ez egy képesség alapú verseny, igazi Elite formában, egy kis zsoldos játék az ünnepek alatt. A következő díjakat kapja az első játékos, aki eléri:

    • ELITE fokozat harcban – £1,000 or $1,500 or €1,200*
    • ELITE fokozat felfedezésben – £1,000 or $1,500 or €1,200*
    • ELITE fokozat kereskedelemben – £1,000 or $1,500 or €1,200*
    • ELITE fokozat mindhárom területen – £10,000 or $15,000 or €12,000*

Azok a játékosok, akik jelentkeznek az £1,000-os pénzdíjért nem játszhatnak tovább a „hármas” díjért, bár egy játékos elnyerhet több £1,000-os díjat is.

További részletekért, és az Általános Szerződési Feltételekért látogass el a fórumunkra.

* a pénznem az adott országra vonatkozó

Hírek támogatóinknak

Szeretnénk megköszönni a türelmeteket, kezdjük teljesíteni az ígért tételeket, amelyet sokaknak még meg kell kapnia.

December 16-ig a játék megjelenésére fókuszáltunk, de most már figyelmünket arra fordítjuk, hogy biztosítsuk, hogy minden kickstarter-es és támogatói előrendelés teljesítésre kerüljön.

Minden digitális jutalom már a játékban van, úgy, mint további hajók, matricák, Parancsnok, bolygó, NJK (NPC – Nem Játékos Karakter) nevek és kezdő helyszínek, továbbá az alapítók világához való hozzáférés már hozzá lett rendelve az felhasználói fiókotokhoz.

Mindenki, aki támogatott minket és megkapta a digitális verzióját a játéknak, – ha eddig nem tettétek volna meg – most már letöltheti a felhasználói fiókon keresztül, amelyet itt hoztunk létre mindenki számára.

A felhasználói fiókotok azzal az email címetekkel került létrehozásra, amelyet regisztráltatok a támogatás során, amelyre ezt az emailt is megkaptátok.

Ha még nem léptél be a fiókodba, akkor új jelszót kell kérned, az Új jelszó kérése link használatával.

Ha már sikerült belépned a letöltés gombra rá tudsz majd kattintani és letöltheted az előrendelt Mercenary Pack-ot amely digitális extrákat tartalmaz.

Az előrendelt Mercenary Pack matricák és az extra hajók már hozzáadásra kerültek a fiókotokhoz. Az Elite: Dangerous művészi csapat azon dolgozik, hogy befejezze a Digitális Művészeti Könyvet (Digital Art Book) amely Január folyamán kerül postázásra. Ha megrendelted a Mercenary Pack-ot és nem vagy biztos benne, hogy hol tudod letölteni a játékot, menj a fiókodhoz és tölts le a játékot onnan.

A tárgy jutalmak, mint például a dobozos verziója a játéknak, a hivatalos könyv és a Prémium csomag, csillag és hajó táblázatok, az Elite: Dangerous zenei CD, és bármely fennmaradó póló, bögre Január végéig kerül kiszállításra.

Azokkal, akik hajó modellt kaptak támogatásukért, közvetlen vesszük fel a kapcsolatot, hogy értesítsük őket, hogy mikor várható a hajó modelljük kézbesítése.

Végül, ha a játék további másolataiért támogattál minket, és még nem kaptad meg őket, akkor tudasd velünk a community@frontier.co.uk email címen.

Rajongói kérdések, visszajelzések, Ti küldtétek

Az élő közvetítés a közösségi visszaszámlálásról az indulás kapcsán hatalmas siker volt. Ezrek nézték a Twitch közvetítéseken, amelyeket 5 nappal az indulás előtt szerveztünk le.

Túlszárnyaltuk a célunkat és csodálatos £1,300.34 –ot sikerült gyűjtenünk a Games Aid számára – köszönjük mindenkinek, aki meglátogatta az oldalt és támogatta a felhívást.

Kértük a közösségi oldalainkat követőket, hogy küldjék el kedvenc képernyőmentésüket (screenshot) a játékból. Több százat csodálatos felvételt kaptunk, itt van belőlük három a sok kiemelkedő közül.

ObsidianAnt Redditen tette közzé kényelmes tempójú video útmutatóját, amely bemutatja, hogy hogyan kezdj az Elite: Dangerous-ban.

Isinona-ra több állomáson keresztül vadászott az űrben egy intelligens fejvadász a Repülés Rásegítés Nélkül-i (FA OFF) videó sorozat utolsó részében.

Ken Hanson Igmur-on készített egy jól kinéző információs grafikont a felfedezésről és az áruk behozataláról.

Lucasbytegenius Reddit-en mutatott rá arra, hogy Santa nagyon-nagyon rossz volt ebben az évben.

Az elkövetkező két hétben, az Elite: Mostly Harmless szerzője, Kate Russel minden este Elite: Dangerous közvetítést ad Twitch csatornáján. Kate a könyvbeli Angel Rosa karakterrel fog visszarepülni hazájába, a Slough bolygóra.

Kate bemutat néhány részt a hangos könyvéből, illetve néhány Elite: Dangerous finomságot fog adakozni és pénzt gyűjt majd a Special Effect jótékonysági alapítványnak.

A riporter az első sorban, akit Hypothermia néven ismerhettek a fórumokban, összerakott egy videó riportot a sorbagoi rabszolgafelkelésről.

Edwin Stowe a YouTube-on készített egy mélabús, filmes videót, amelynek a ‘Slave of the Empire’ nevet adta.

Ez volt az 54. Hírlevelünk – köszönjük, hogy olvastad és támogatsz bennünket és az Elite: Dangerous fejlesztését.

Ahogy eddig is és a továbbiakban is, ha szeretnél valamiről bővebben hallani, vagy valami kérdésed van, írj nekünk az elite-newsletter@frotier.co.uk címre.

Amennyiben észrevételed, kérdésed, vagy hozzáfűzni valód van a magyarított hírlevelekkel, vagy az elitedangerous.hu-val kapcsolatban, hagyjatok üzenetet itt, a fórumban, vagy írjatok az editors@elitedangerous.hu e-mail címre, esetleg írjatok hozzászólást itt a cikk alatt közvetlen.

Forrás: Elite: Dangerous Newsletter #54

 

Információ a szerzőről

Athalay

Mérnök informatikus, családos. C64-en ismerkedett az Elite-tel, melyet Elite minősítésig nyüstölt. A folytatásokkal már csak nagyon későn találkozott, így azok kimaradtak számára. E:D-t Kickstarter óta támgatja, követi. Érdeklődik, szereti a világűrrel kapcsolatos híreket, információkat,...

Erről beszélnek a többiek

  • lordviktor

    № #345 @ 2014-12-24 14:24
    Nem vagy bejelentkezve.

    Este találkozunk Parancsnokok, játék installál, Hotas bekészítve, szinte a kezembe érzem az első hajómat és a 100 Creditemet :D

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!