Elite: Dangerous Hírújság 72. szám

Elite: Dangerous Hírújság 72. szám

Ezen a héten a egy nappal korábban jelentkezünk, hogy lerántsuk a leplet a harmadik nagy tartalmi frissítésünkről. Ez a bejelentés sokat jelent nekünk, ezért ebben a különleges hírlevélben a csapatunk tagjai a saját szavaikkal beszélnek a Powerplay újdonságairól és eláruljuk,  hogyan tehettek szert hatalomra (power) az Elite: Dangerous galaxisában.

Egyenesen nektek, játékosoknak tesszük ezt a bejelentést. Akár a Redditen, Steamen, Twitteren és Facebookon, valamelyik nemzetközi közösségi oldalunkon jársz, halljuk a hangod és reméljük pont olyan izgatott vagy a Powerplay-től, mint mi.

A Hatalmak májusban emelkednek majd fel.

E heti tartalom

  • Mi az a Hatalmi Játszma? (Powerplay)
  • A Hatalmasságok
  • Hódítás és kormányzás
  • Kockázat és jutalom
  • A Powerplay további újításai
  • Kérdezz tőlünk bármit
  • Csevegő
  • GalNet

Mi az a Hatalmi Játszma? (Powerplay)

A Powerplay (Hatalmi Játszma) egy új módja az Elite: Dangerous-al való játéknak.

A Hatalmi Játszmában részt veszel a csillagközi hódítás és kormányzás kibontakozó csatájában, ami minden szempontból emelni fogja az Elite: Dangerous játékélményét.

Amint a Powerplay elindul, a számos Hatalmasság valamelyikének szövetségese lehetsz, a hűségedért kiérdemelhetsz értékes perkeket, reputációs bónusokat és jövedelmet kaphatsz.

Mint a választott Hatalmasság bizalmas szövetségese, stratégiai vezető lehetsz, elvállalhatsz különleges küldetéseket, hogy előrébb mozdítsd a közös ügyeteket és urald az emberek birtokolta világűrt.

Természetes a Powerplay INGYENES tartalomfrissítés az Elite: Dangerous játékosok számára, a Mac és Xbox One verziók indulásakor a játék része lesz.

A Hatalmasságok

Minden Hatalmasság teljes részletességgel kidolgozott szervezet vagy személy vezetővel, életrajzzal, politikai befolyáshoz vagy frakcióhoz köthető perkekkel. Mindegyikük az ember uralta űr egy területét birtokolja és a tetteid megmutatják hogyan nő a befolyásuk ahogy legyőzik a szomszédos rendszereket vagy összeomlik, mivel a játékosok ellenük fordulnak.

Ha úgy döntesz, részt veszel a Hatalmi Játszmákban, az egy teljesen úgy dimenziót ad az Elite: Dangerous élményéhez.” mondja Sandro Sammarco vezető dizájner. “Ezek a hatalmak saját erkölcsi értékekkel és módszerekkel rendelkeznek. Hogy hogyan veszik át a vezetést a rendszerek felett függ attól, hogy háború szeretőek vagy inkább pacifisták. Bárhogyan is, a része lehetsz.

A harc központú játékosok hadviselő hatalmak oldalára állhatnak harci küldetésekért és perkekért, míg a kereskedést kedvelőek inkább a kereskedelmi befolyásuk kiterjesztésére törekvőt részesítik előnyben..

Számos okból választhatsz Hatalmasságot “, folytatja Sammarco. ” Talán azt választod aki a szokásos kereskedelmi útvonaladat uralja, vagy egy olyat, aki olyan küldetéseket ad, amilyeneket kedvelsz. Talán a politikáját kedveled, esetleg csak annak az oldalára állsz, aki a legjobb barátod mellett készül háborúba lépni!

Ezek a karakterek esélyt kínálnak, hogy mélyebben belekerüljünk az Elite: Dangerous galaxis szerkezetébe” mondja Chris Gregory művészeti igazgató. “Néhányuk új, mások ismerősek. Új arcokat láttok majd olyan nevek mellett mint Aisling Duval, Torval és Denton Patreus. A rajongók fejében talán már van egy kép arról, hogy néznek ki ezek a személyek, de úgy gondolom néhány esetben izgatottak lesznek, amikor először megpillantják őket.

Azt akarjuk, hogy a játékosok szeressék vagy gyűlöljék ezeket a Hatalmakat“, folytatja Gregory. “Ugyanis a játékosok azok, akik a galaxis térképen hetente döntést hoznak majd a tevékenységükről“.

Hódítás és kormányzás

A Powerplay update-ben egy új fület találtok a galaktikus térképen, amely a hatalmak közötti pillanatnyi állapotot mutatja.

Sok mindent kellett hozzáadnunk a térképhez.” Jelenti ki John Pace, a felhasználói felületet készítő csapat vezetője. “A Hatalmi játszma olyan, mint egy nagy stratégiai társasjáték, de a mi összecsapásaink három dimenzióban játszódnak, amit áttekinthetővé kell tennünk a játékosok számára. Láthatod a hatalmak  határait, melyik rendszereket irányítják, kik a szomszédaik és az ellenségeik, hogyan változik a térkép minden héten, ahogy cselekednek.

Új képernyőt adtunk a hajó kezelőfelületéhez,” folytatja Pace “így azonnali áttekintést kaphattok a Hatalmakról és a galaxisban elfoglalt helyzetükről.

Fent, egy korai változat Patreus  áttekintő oldaláról, részletesen bemutatja hadviselési nézeteit.

A kiegészítőben minden hét új lehetőség arra, hogy kiterjeszd és védelmezd a választottad galaktikus befolyását. Egy teljes hétig a játékosok alááshatják az ellenség befolyását a rendszerekben, megerősíthetik a területüket a vetélytársak hasonló akciói ellen vagy felkészülhetnek a szabad rendszerek meghódítására. Az elfoglalásra előkészített rendszerek a párbajozó hatalmak közötti zónákká válnak, ahová kiterjeszthetik határaikat.

A játékosok választhatják ki, melyik rendszert vegye célba választottjuk,” mondja Sammarco. “A hét végén eldől, mi a célpont és feladatok készülnek. Ha egy Hatalom megbíz egy rendszer meghódításával, mindig lesz küldetés az ellentétes oldalon is.

Az egyik kedvenc részem a kiegészítőben az, ahogyan a küldetések a frakció moráljához illeszkednek” folytatja Sammarco. “Például ha egy gazdasági nagyhatalom elküldi a kereskedőit egy katonai erősség ellen, a másik oldal kalózakciókat szervezhet az elpusztításukra vagy a rakomány megszerzésére. Lehetsz kereskedő, bányász vagy kalóz, de egy Hatalomhoz csatlakozva különleges jogokat kaphatsz és megjutalmaznak azért, mert azt a szerepet játszod amit egyébként is szeretsz.

Kockázat és jutalom

A Hatalmi játszmában való részvételről Te döntesz. Egyedül állhatsz egy univerzumra való óriással szemben vagy választhatsz egy oldalt és annyira aktív lehetsz amennyire kedved tartja a választottad hódítási terveiben. A küzdelembe csatlakozók számára értékes jutalmak és előnyöket kínálnak.

Kezdők számára sok előny csak baráti űrben létezik,” Mondja Michael Brookes executive producer. “A terület méretét az szabja meg, mekkora területet irányít a választottad az ember lakta galaxisból, így ha többet uraltok, messzebbre utazhatsz, távolabb kereskedhetsz és harcolhatsz a védelme alatt, a kapcsolat előnyeit élvezve.

Mindegyiküknek saját ranglétrája van” folytatja Brookes.”Magas rang elérése több szavazatot és nagyobb befolyást eredményez számodra a hatalom heti akcióiba. A leg- értékesebb pilótáknak nagy beleszólásuk lesz abba, merre mozdul legközelebb választottjuk.

Torval és Patreus támogatói összecsapnak a Carnal rendszer feletti uralomért.

A játékosok küldetések teljesítésével irányítják választottjuk terjeszkedését és emelik saját pozíciójukat. Egy sikeres hét jutalmakat hoz számukra , láthatják ahogy a Hatalmuk (Power) terjeszkedik az univerzumban, de a kudarc a gyengülését vagy egyenesen a végzetét okozhatja.

Egy, a játékstílusodnak megfelelő oldalhoz csatlakozással jobb üzleti ajánlatokat, alacsonyabb javítási költséget, csökkentett biztosítási díjat, megnövelt felfedezésért kapott árat és sok más előnyt kapsz. Néhány Hatalom magányos, de mások a Birodalomhoz (Empire) vagy a Szövetséghez (Federation) hűségesek és reputációs előnyöket ajánlhatnak céltudatos követőiknek a csak a frakció számára elérhető űrhajók megszerzéséhez.

A játékosok még az új Hatalmak létrehozásában is részt vesznek. Kezdetben a frakciók kiinduló száma legfeljebb húszig nő majd, ahogyan a kisebb helyi erőket támogatják a játékosok; ahogyan azok megvetik a lábukat egy maroknyi rendszerben, saját jogon Hatalommá válhatnak.

Dönthetsz úgy, hogy átpártolsz, ha egy új Hatalom vonzóbb, de mérlegelned kell az újhoz való csatlakozás előnyeit és az árulásod következményeit. Körözötté válhatsz a korábbi barátaidnál.

De számomra a legnagyobb jutalom az, ahogyan a Powerplay megváltoztatja a harcot,”  mondja Sandro Sammarco vezető dizájner. “A Pilóták Szövetsége (Pilots Federation) felad minden büntetést háború idején a betolakodók megtámadásáért, így jogot kapsz hogy megtámadj bárkit a rivális hatalom képviselői közül a saját területeden, anélkül hogy fejpénzt tűznének ki rád. Okot adunk arra, hogy PVP harcba kezdj más frakciók képviselői ellen, és egy csapat részének érezd magad akkor is, ha jobban szeretsz egyedül játszani.

A Hatalmi játszma önmagában rengeteg hatalmas tartalmat és óriási változást hoz a játékba,” folytatja Sammarco. “A játékosok mindig is képesek voltak befolyásolni a háttérben történő eseményeket és változást hozni a galaxisban, de a Powerplay irányítást biztosít számodra ezek felett a karizmatikus szereplők felett és a háborút igazán nagyszabásúvá teszi. Ez egy esély, hogy kiválassz egy oldalt, kiérdemelj nagyszerű jutalmakat és igazán klassz módon formáld át a galaxist.

A Powerplay további újításai

Még nem végeztünk. Az update temérdek sok újítást és tartalmat hoz, ami megváltoztatja azt, ahogyan az Elite: Dangerous-al játszol függetlenül attól, milyen módot választasz a galaxis megismerésére.

Újra egyensúlyozzuk a szerepeket, új lehetőségeket nyitunk meg és minden korábbinál meglepőbbé tesszük az Elite: Dangerous univerzumát. Itt egy rövid áttekintés néhány új  jellemző és továbbfejlesztett funkció amiket a Hatalmi játszma részeként találsz majd:

    • Egy új GalNet csatorna lesz elérhető közvetlenül a hajó felhasználói felületéről, és egy jobb játékos postaláda a szétágazó küldetések követésére szolgáló beállításokkal
    • Alaposan átvizsgált küldetési rendszer a Powerplay új céljainak támogatására és hogy a játékosok rangjuk és helyzetük alapján meghatározott megbízásokat kapjanak.
    • Új drónok a rakomány begyűjtésére, kutatásra, bányászatra és üzemanyag átszállítására. Ezek képessé tesznek kereskedésre, harcra vagy felfedezésre, akár barátokkal, akár egyedül szeretsz jobban repülni.
    • Két új játékos-vezette hajó:


    • Magasabb hozamú bányák, magas és alacsony intezitású lelőhelyek, kockázatot adva a bányászatnak és drámaian megemelve a lehetséges jutalmakat.
    • Magasabb összegű biztosítási hálózat a Pilóták Szövetségétől (Pilots Federation) a magasabb rangú pilótáknak, vagyis drágább hajóval repülhetsz kisebb kockázat mellett. Vakmerővé akarjuk tenni a pilótákat.
    • Sok fejlesztés a szimuláció hátterében. Talán nem veszed észre őket, de a galaxist sokféleképpen gazdagítják hihetőbbé teszik.
    • Számos motorház tető alatti fejlesztés a játékosok által választott szerepek kiegyensúlyozására.

Végezetül egy arany színű Founder matrica azoknak a Kickstarter adományozóknak, akik az Elite: Dangeroust 150 font feletti összeggel támogatták.

Kérdezz tőlünk bármit

Biztosra vesszük, hogy vannak kéréseitek és meg akarjuk őket válaszolni, ezért holnap (04.24) esélyt kaptok arra, hogy mindet feltegyétek az Elite: Dangerous fórumaiban David Braben Frontier vezérigazgató és társ-alkotónak egy élő kérdezz-felelek beszélgetésben.

Látogasd meg a fórumot április 24 péntek, 16 órakor amikor David lesz a házigazda a Powerplay kérdezz-felelekben és megválaszolja minden kérdéseteket az Elite: Dangerous harmadik nagyszabású tartalmi frissítésével kapcsolatban.

Reméljük csatlakoztok hozzánk, várjuk a visszajelzéseiteket az Elite: Dangerous legújabb játéklehetőségeiről.

Csevegő

Sűrű hét, de így is van helye a Csevegőnek. Nicholas Brakespear a youtube-on osztotta meg ezt a felgyorsított (time-lapse) felvéteű videó gyűjteményt, melyet Throttle Down 2 néven tett közzé.

A PC Gamer magazin megnevezte az Elite: Dangerous “screenshot” verseny győztesét, a győztes képet a művészeti igazgató, Chris Gregory választotta ki.

Chris, Brandon Sproles beküldött anyagát választotta, (amit lent is megcsodálhattok), amelyet így kommentált: “Nagyon sok nagyszerű felvételt kaptunk, amelyek nagyon sok rendkívüli látványt örökített meg galaxis szerte, de számomra, Brandon képe volt a leginkább meglepő. Mindent hoz, amit egy képernyő felvételtől elvárnál – egy gyönyörű kép, az Elite egyik ikonikus űrrepülőjét jeleníti meg, van benne dráma és misztikum, és elmesél egy történetet. A pilóta tart valamerre, és a felvétel találgatásra ösztönöz bennünket, hogy miért, hol és mit szállíthat.

Fórum felhasználónk Dastardly fejlesztett ki, egy jövedelmező, 60 állomásból felépülő kereskedelmi útvonalat. Leírta és közzétette ezt, amellyel versenyre hívja a közösséget, hogy kiderüljön milyen gyorsan lehet teljesíteni az útvonalat. A felhívással kapcsolatos információkat a fórum hozzászólásban a Founders ‘Ultimate Gold’ Trading Route and Competition alatt találjátok meg.

És végül, még mindig van egy kis időtök, hogy beküldjétek az Elite: Dangerous Ctrl+Alt+Space film versenyre a pályázatotokat. Kattintsatok ide a részletekért, a szabályokért és a nyereményekért. Sok szerencsét Parancsnokok!

GelNet Hírek

GalNet Hírek

A múlt héten Zemina Torval és Aisling Duvel fej-fej mellett haladtak a küzdelemben, amit a Birodalom polgárai a “Nagy Rabszolga Leszámolás”-nak neveztek el. Aisling Angyalai lenyűgöző mennyiségű, 1 149 756 rabszolgát szabadítottak fel,  de mindez eltörpül a Birodalmi Rabszolgák Egyesületének teljesítménye mellett, akik 2 387 567  rabszolga számára tették jobbá az életet.

Tucatnyi helyi kereskedő rendkívüli erőfeszítést tett, hogy ösztönözzék Kui Hsien gazdaságát. Sajnálatos módon erőfeszítésük nem volt elegendő, mivel a Friends of Kui Hsien még mindig képtelen teljesíteni a pénzügyi követeléseket, amelyet Patreus Szenátor és Eotienses Silver Universal PLC rótt ki rájuk. Patreus Szenátor jóváhagyta a behajtás végrehajtását. Azok a birodalmi zsoldosok, akik érdeklőnek és részt vennének a behajtásban, a BV Phoenicis-ben található Aoki Dock-nál jelentkezhetnek szolgálatra.

Birodalmi fejvadászok ezrei válaszoltak Arissa hercegnő hívására, hogy felfedjék annak az ármánynak a személyazonosságát, aki a gyengélkedő Császár ellen intézett gyáva támadásért felelős. A Császári udvar néhány megbízható tagjának tanácsát követve a hercegnő több, nagyszabású bűntény elkövetését zavarta meg Nehet és Mictlan rendszerekben. Birodalmi Parancsnokok százai, akik hűségesek a hercegnőhöz, megrohanták a rendszereket irányító erőket. A szükségmegoldás szülte flotta haragja összezúzta a helyi erőket, és a háborúnak 24 óra alatt vége lett.

A múlt héten a Birodalmi Rabszolgák Egyesületének 5 millió birodalmi rabaszolgát (Imperial Slaves) kellett volna diszkontált áron elérhetővé tennie a Lagerkvist Gateway piacain. Több száz lelkes Birodalni kereskedő megdöbbenésére, a rabszolgákat (és a hozzájuk káró kedvezményt) Lavigny-Duval hercegnő kíséretének tagjai késleltették, amikor azok az LTT  9810 nevű rendszeren próbáltak átkelni.

Az írástudók is a hatalmi pozíciója megszilárdítására tett kísérletként nevezik, mint a Birodalom legbefolyásosabb fegyverkereskedője,  annak a kezdeményezésnek a bejelentését, amelyet Denton Patreus Szenátor a mai napon tett közzé, hogy fellendítse a Parkinson Dock-ot, promótálja a csúcstechnológiai (hi-tech) termékeket az Eotienses-en. Annak érdekében, hogy megfelelően újraértelmezhessék a Parkinson Dock fedélzetének létesítményeit, a Lakossági Fórum (Citizens’ Forum) több, nagy mennyiségű megrendelésre adott ki megbízást ipari anyagok (Industrial Materials) beszerzésére a helyi piacon. Amint ezek a megrendelések teljesítve lesznek, a mérnökök elkezdhetik a munkát az átalakítási folyamatokon.

Ez volt az 72. Hírlevelünk – köszönjük, hogy olvastad és támogatsz bennünket és az Elite: Dangerous fejlesztését.

Ahogy eddig is és a továbbiakban is, ha szeretnél valamiről bővebben hallani, vagy valami kérdésed van, írj nekünk az elite-newsletter@frotier.co.uk címre.

Amennyiben észrevételed, kérdésed, vagy hozzáfűzni valód van a magyarított hírlevelekkel, vagy az elitedangerous.hu-val kapcsolatban, hagyjatok üzenetet a fórumban, vagy írjatok az editors@elitedangerous.hu e-mail címre, esetleg írjatok hozzászólást itt a cikk alatt közvetlen.

Forrás: Elite: Dangerous Newsletter #72

Erről beszélnek a többiek

  • Hamu

    № #472 @ 2015-04-26 00:01
    Nem vagy bejelentkezve.

    Nagyon szépen köszönjük a fordítást.

  • Diopapa

    № #473 @ 2015-04-26 08:27
    Nem vagy bejelentkezve.

    Köszi!

  • Athalay

    № #474 @ 2015-04-26 12:28
    Nem vagy bejelentkezve.

    Pitya köszi a fordítást! Ti mit gondoltok az újításokról? Sok minden nem érkezett, amire vártunk, viszont jött sokkal több minden más. Ti hogy látjátok, jó irányba halad a fejlesztés?

  • Hamu

    № #475 @ 2015-04-26 17:26
    Nem vagy bejelentkezve.

    Ezzel a frissítéssel végre árnyaltabbá válhat az egész játéktér, kapunk némi történetet, és kicsit többet látunk abból, hogy miért küldizünk/repuzunk szállítunk. Kíváncsian várom a megjelenő új küldetéseket, és eventeket, amik lesznek. Mellesleg, ha meglehet oldani, hogy sok munkával egy frakciót felemeljünk vagy megdöntsünk, mekkora király lehetőségek állnak majd a rendelkezésre. Például, ha befoglalnak csoportok független és gazdag rendszereket, és ha meglehet oldani, hogy ők szablyák ott a szabályokat, (dockolás, bountyk bányászat, npc-k és a belőlük befolyt pénz), hatalmas löketet adhat a pvp-re, és a legértékesebb területek, hatalmas játszótérré változhatnak.

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!