Elite: Dangerous Horizons

Elite: Dangerous Horizons

Mint azt már bizonyára tudjátok, a GamesCom’15 rendezvényen került hivatalos bejelentésre az Elite: Dangerous Horizons, amely a játék első fizetős kiegészítője lesz. Cikkünkben összeszedtük Nektek az eddig elérhető információkat, amelyet folyamatosan minden csatornán csepegtet a Frontier. Akkor lássuk hát, hogy mit kapunk a pénzünkért az első fizetős kiegészítővel.

Az első és legfontosabb hír az újdonsággal kapcsolatban, hogy még 2015-ben ígérik megjelenését. Ennek megfelelően Karácsony tájára tehető majd az indulás, és jelenleg már előrendelhető. Aki előrendeli, az kap egy Cobra Mk IV űrhajót.

A Horizons egy 2016 és azon túl mutató kiegészítő sorozat első része („Season One”), amely a bolygófelszínen való landolást „Planetary Landings” hozza, mint a legfontosabb újítást. A fejlesztők ígérete szerint mindezt töltési képernyő, vagy előre felvett animáció nélkül. Légkör nélküli, sziklás bolygók felszínére szállhatunk majd le, amely egy bolygó méretű sandbox környezet, amelyen mindenféle felfedezésre váró dolgot találhatunk. Lesznek majd felszíni állomások, lezuhant hajóroncsok, ásványlelő helyek, rejtett bázisok és egyebek.

A felszín hatalmas, a valóságot 1:1 arányban szimulálja, és tetszőlegesen bejárható lesz majd. Felszín közeli repülést hajthatunk majd végre, és kiválaszthatjuk a magunknak tetsző helyet a landoláshoz. A felszínen egy buggy – négy/hatkerekű holdjáróval, úgynevezett „Surface Recon Vehicle” – SRV (vagy becenevén „Scarab”) közlekedhetünk majd. Lopakodhatunk vele, vagy fegyvert ropogtatva ronthatunk a felfedezésre váró területre.

Az SRV nagyon kicsi az űrhajóhoz képest, és a hajók nagy hatótávolságú radarján láthatatlan. Az űrhajó fegyverei számára nehéz lesz befogni az SRV-t. A levegőben és a felszínen lévő játékosok együtt fedezhetik majd fel az új világokat.

Fontos megemlíteni, hogy az E:D és E:D Horizons játékosok ugyanabban a galaxisban játszanak majd együtt, és az alapjáték és a kiegészítő is kap további fejlesztéseket. Tehát azok a játékosok sem maradnak frissítések nélkül, akik úgy döntenek, nem csatlakoznak a Horizons-hoz. Ennek eredménye ugyanakkor, hogy bizonyos dolgokat, amik csak a kiegészítőben érhetők el, ők nem használhatnak majd. Például egy közös bolygóközi utazás során érdekes, felfedezésre váró bolygóhoz közeledvén az E:D játékosok kiesnek a „supercruise”-ból, míg a Horizons játékosok egészen lemehetnek a felszínig és ott is folytathatják a játékot.

Most térjünk át az újítások sorára, mert abból lesz bőven! Érkezik egy loot and crafting rendszer is, ahol különböző dolgokat gyűjtögethetünk és azokból, vagy azok segítségével új eszközöket állíthatunk elő. Az EGX panelen elhangzottak alapján lehetőségünk lesz ritka és nagyon értékes ércekre bukkanni a felszínen való kutatások során. Ezeknek az érceknek lesz különböző pozitív és negatív tulajdonsága, amelyeket aztán felhasználhatunk saját lézerünk kifejlesztéséhez. Némelyik anyag átszínezi a lézer színét, némelyik extra sebzést, de mondjuk nagyobb melegedést kölcsönöz, míg egy másik nagyobb mértékű, esetleg tovább tartó, vagy speciális modulra ható üzemzavart okoz, több energia felvétel mellett. Ezek aztán kombinálhatóak is lesznek, illetve ezekkel az ércekkel kereskedhetünk is majd.

Új hajók közül a Federal Corvette, Imperial Cutter, Asp Scout és Viper Mk IV is érkezik a Cobra Mk IV mellett. Ezeket az űrhajókat az 1.5-ös kiegészítővel minden játékos megkapja. Minden játékos, aki Kickstarter óta támogatta a fejlesztést Béta szinten, vagy felette kapni fog egy Viper Mk IV-et dokkolva az egyik űrállomáson.

Érkeznek a nagyon régóta várt űrhajóról indítható könnyűvadászok is („Ship Launched Fighters”). Ezzel új lehetőségek nyílnak meg, hogy többféle módon kezelhessünk egy-egy nehéz szituációt. Könnyűvadászt küldhetünk útjára hajónkból mesterséges intelligencia által irányítva (AI), vagy mi magunk vehetjük át felette az irányítást, hogy harcba bocsátkozzunk, amíg az anyahajó várakozik ránk.

Több játékos legénység („Multi-Crew”), amivel lehetőségünk lesz barátainkkal egy fedélzeten irányítani csata cirkálónkat, evvel lehetőségek tárháza nyílik meg a közös küldetések irányába! Meg tudjuk majd osztani a hajó, illetve annak fegyverzetének irányítását, a lövegtornyok kezelését, így tovább növelhetjük hatékonyságunkat. Az űrhajóról indítható könnyűvadászok vagy az anyahajó irányítását is rábízhatjuk társunkra. Ez különösen hasznos funkció lesz egynéhány igazán hatalmas kereskedő hajó esetében, amelyek megjelenése a kiegészítő sorozat második részében várható („Season Two”).

A teljesen új Parancsnok Készítő („Commander Creator”) segítségével készíthetitek majd el a játékbeli avatárotokat, amely olyan részletességig terjedő beállításokat tesz lehetővé, hogy barátaid egyediek, könnyen felismerhetőek lesznek. Ez az első lépés – a karakter készítő beillesztése a játékba – egy hosszú távú tervben, amelyet a Parancsnokok számára tartogat a Frontier.

A küldetések rendszere is megújul; új katonai küldetések, új előmeneteli rendszer a ranglétrán, PowerPlay és láncolt küldetések gazdagítják majd a játékot.

Nézzük kicsit meg részletesebben, hogy hogy is juthatunk le a felszínre.

A felszínhez közeledve, és hogy sikeres leszállást hajtsunk végre kelleni fog egy a képernyőn megjelenő bolygó-megközelítés HUD – lást a lenti képet. A HUD automatikusan ki/be kapcsol segítő információkat, hogy mindig a szükséges adatokat láthassuk. A bolygóhoz közeledvén az első szembeötlő változás egy magasság mérő megjelenése lesz („altimeter”) – egy függőleges vonal a jobb oldalon, a lenti képen. Ez mutatja, hogy milyen közel vagyunk a felszínhez, illetve segít a helyes sebesség megválasztásában is.

Az ereszkedés mérő, segéd („pitch gauge”) a pilótafülke kijelzőjének közepén található – skálája automatikusan módosul a bolygó gravitációjához képest. Ez a műszer segít abban, hogy a játékos meg tudja határozni, hogy merre van felfelé – ez egy teljesen új koncepció az Elite: Dangerous galaxisában! Az ereszkedés segéd tartalmaz továbbá egy horizontális vonalat, amely abban lesz segítségünkre, amikor a felszín felett, avval párhuzamosan repülünk.

Amikor annyira közel érünk a felszínhez, hogy le tudunk szállni, az iránymérő („heading gauge” – a képernyőfelvétel tetején látható) a bolygó pólusai felé mutat, amely segít tájékozódni landoláskor, hogy a talajhoz képest vízszintben érjünk le a felszínre.

Ahogy az alábbi képen is látszódik, a radar átváltozik egy leszállás-segéd kijelzőre, csakúgy, mint amikor egy űrállomáson, vagy előőrsön szállunk le. Annyi különbséggel, hogy itt a környező domborzatot mutatja.

Leszállás után pedig nincs más dolgunk, mint SRV-be pattanva felfedezni az egész bolygót – ki tudja, hogy mit találunk majd ott. Ahogy várható elég nagy különbség lesz az űrhajók és az SRV-k védekező és támadó kapacitásukat illetően. Míg elméletben egy SRV-vel is lelőhető egy űrhajó, igazán nem ajánlott ezzel próbálkozni. A hajók szempontjából ez avval van kiegyensúlyozva, hogy az SRV-ket nagyon nehéz eltalálni. Ha viszont sikerül, akkor az megsemmisítő lesz.

Nézzük meg egy kicsit, hogy mire is számíthatunk a felszínen. Megjelennek majd az Őrszemek („Skimmers”), amelyek távolról vezérelhető, mobil, területvédő drónok. Úgy lettek megtervezve, hogy nehezen támadhatóak legyenek hajóval, így az SRV-k támadó kapacitása a legmegfelelőbb ellenük. Figyelem, néhány őrszem csak páncéllal ellátott, míg másik típusoknak lehet energia pajzsa is.

Mivel távolról vezérelhető drónokról beszélünk, ezért a közelben kell lennie egy Parancsnoki és Irányító Központnak („Command and Control System”), vagy Jeltovábbítónak („Relay”) – ezek határozzák meg, hogy mekkora területet védenek az őrszemek. Az őrszemeket úgy tervezték, hogy földközeli módban a leghatékonyabbak, nagy manőverező képességgel rendelkeznek, és nem képesek űr vagy nagy magasságban repülésre.

Bár nagyon sok a hasonlóság az egyes gyártók modelljei között, mégis több gyártó terméke található meg majd a piacokon, amelyek különböző szerepköröket töltenek be – például a Core Dynamics őrszemei.

Core Dynamics S4 Őrszem („Core Dynamics S4 ‘sentry’ skimmer”): a legjobban elterjedt őrszem a fél-automata őrző-védő eszközök piacán, a Core Dynamics alap terméke. Hasra szerelt, szabványos, visszaütés csillapításos kis fegyveröböllel érkezik („small weapon mount”), amelyre kinetikus és termikus fegyverek is csatolhatóak. Automatikus riasztó rendszerrel tervezve, így egy pilóta több drónt is tud egyszerre vezérelni.

Core Dynamics S5LM Őrző Őrszem („Core Dynamics S5LM ’guardian’ skimmer”): az S4 őrszemre épülő, súlyában könnyebb, és fejlett rakétakilövővel ellátott változat („enhanced missile launcher weapon mount”). Drágább, mint az S4, ennek ellenére főleg a kifejezetten nagy értékek védelmére használt megoldás. Ugyan páncélzatából áldoz fel a rakéták hordozására, de cserébe jobb manőverező képességet is kap.

Achilles Corp Stinger-2 Támadó Őrszem („Achilles Corp Stinger-2 attack skimmer”): méretében kisebbek és gyorsabbak a Core Dynamics termékeinél, és olcsóbbak is. Nincsen fegyveröböl rajta, viszont robbanó anyagot hordoz, amely utasítható, hogy repüljön neki a célpontnak és robbantsa fel azt. Néhány telepítésnél ezeket a drónokat végső védelmi vonalként használják. Tulajdonképpen repülő bombák. Az Achilles Corporation csak a Stinger-2 típusra redukálta őrszemei gyártását, de az a hír terjed, hogy a következő években új modellekkel jelennek meg a piacon.

Core Dynamics S5LM Góliát Őrszem („Core Dynamics S5LM ’goliath’ skimmer”): egy nagyon hatékony megoldás a biztonság növelésére. Négy felszíni meghajtójával, páncélozott és nagy tűzerejével ez az őrszem a leghatékonyabb jelenleg a piacon. A jóval drágább ára miatt jóformán csak katonai alkalmazása ismert, és néhány körzetben alkalmazásuk tiltott a túlzott támadó képességük miatt.

A legtöbb őrszemet általában bázisok közelében találhatjuk, ugyanakkor a megnövekedett hajóroncs fosztogatások miatt egyre több, nagy értékű rakománnyal megrakott szállító járműnél alkalmazzák az őrszemeket az automatikus vészhelyzet válasz csomagok részeként. Ezek a csomagok aztán automatikusan települnek egy űrhajó szerencsétlenség bekövetkezte után, hogy biztosítsák a helyszínt, az esetleges túlélőket és a megmaradt rakományt.

Egyelőre ennyi információt tudtam összeszedni, amiből az tisztán látszik, hogy nagyon sok újítás, újdonság kerül be a játékba, amely egy teljesen új játékká gyúrja, egészíti ki az Elite: Dangerous-t. A következő hetek során további információkat fog csepegtetni a Frontier. Mivel nincs sok idő az év végéig és még az 1.5-ös hajók frissítés is előttünk van, eseménydús év végére számíthatunk, így érdemes hétről hétre a fejlesztői naplókat, hírleveleket, fórumot böngészni az újabb infómorzsák után. Alkalom adtán mi is jelentkezünk majd a friss hírekkel.

Addig is, biztonságos repülést Parancsnokok!

FRISSÍTÉS:

Források:
Elite: Dangerous Newsletter #94, #93, #92, #91, #90, #89, #88, #87, 86#
Development Diary

Információ a szerzőről

Athalay

Mérnök informatikus, családos. C64-en ismerkedett az Elite-tel, melyet Elite minősítésig nyüstölt. A folytatásokkal már csak nagyon későn találkozott, így azok kimaradtak számára. E:D-t Kickstarter óta támgatja, követi. Érdeklődik, szereti a világűrrel kapcsolatos híreket, információkat,...

Erről beszélnek a többiek

  • Merohun

    № #535 @ 2015-10-11 18:36
    Nem vagy bejelentkezve.

    Szuper a leírás grat :)

    • Athalay

      № #536 @ 2015-10-11 20:24
      Nem vagy bejelentkezve.

      Köszönöm, igazából a hozott anyag volt nagyon jó! Már alig várom, hogy ezt a sok újdonságot kipróbálhassam! Monumentális anyag lesz, már így is az eddig elérhető információk alapján is!

  • CMDR Parratich

    № #537 @ 2015-10-11 22:43
    Nem vagy bejelentkezve.

    Nagyon jó összefoglaló, köszönöm! :)

    • Athalay

      № #538 @ 2015-10-12 14:18
      Nem vagy bejelentkezve.

      Köszi, köszi, örülök, hogy tetszett! Remélem sok hasznos, új infókat találtatok! :)

  • Athalay

    № #540 @ 2015-10-12 21:02
    Nem vagy bejelentkezve.

    Egy kis ízelítő a bolygófelszínről! "Holdjáró" és Őrszem ("Skimmer"), na, mit gondoltok? :)

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!