Felfedezés A-tól Z-ig

Felfedezés A-tól Z-ig

Üdvözlet mindenkinek!

Ezúttal az ELITE DANGEROUS hatalmas galaxisának Felfedezéséről fogok írni néhány sort.

Ezen témakörben az alábbi főbb témaköröket fogom kivesézni:

1. A GALAXY MAP és a SYSTEM MAP használata
2. A Felfedezésre alkalmas hajók és azok felszerelése
3. A Felfedezés menete
4. A Felfedezés, mint Pénzkereset

1. A GALAXY MAP használata:

A Galaxy Map segít eligazodni a galaxisban, utat mutat és segítséget ad.

INFO panel, itt látható a kiválasztott naprendszerre vonatkozó alap adatok:

Rendszer neve
Rendszer történetének rövid leírása
Rendszerben lévő csillag vagy csillagok típusa (részletesebben itt)
Rendszer hűsége (nincs, független, birodalmi, szövetséges, föderációs)
Rendszer gazdasága (pl., agrikulturális, finomító, kitermelő, szolgáltató, ipari, katonai, tourism, fejlett technológiai, terraformáló)
Rendszer kormányzata (demokrata, feudális, kapitalista, stb.)
Rendszer lakossága (minél nagyobb annál jobb kereskedelmi szempontból)
Gliese, HIPP és HD értékek

NAVIGATION panel, itt látható a kiválasztott naprendszerre vonatkozó alap adatok:

Search: Rendszer vagy Űrállomás keresése (űrállomás név keresésekor van, hogy több rendszerben is van azonos nevű állomás, ekkor csak egyet talál meg)

Route:
Current Location: a rendszer neve, ahol vagyunk éppen
Selected Location: a rendszer amit kijelöltünk célpontnak

Jump Data:
Economical Route: gazdaságos útvonal tervezés (az űrhajó üzemanyag fogyasztásához viszonyított legoptimálisabb utat tervezi meg)
Fastest Routes: leggyorsabb útvonalat tervezi meg (a legkevesebb ugrással)
Cargo Mass: Itt lehet megadni, hogy útvonal tervezésekkor mekkora raktér tömeggel számoljon, ezáltal mekkora ugró távolságokkal. A csúszka bal oldalán 0 tonna árúval, míg a jobb felén a hajó maximális árújával.

Minél több az árú a hajóban (tonnában), annál kevesebbet tud ugrani a hajónk. Alapból mindig az aktuális raktér telítettséggel számolja az ugrás távolságot.

 A térképen a kiválasztott naprendszerre víve az egérkurzort megjelenik egy gyors menü ahol az alábbi funkciók érhetőek el:

Naprendszer neve

Distance: a kiválasztott naprendszer távolsága a jelenlegi helyünktől
Select: a kiválasztott naprendszer kiválasztása ugrási célnak
Plot Route: a kiválasztott naprendszerhez útvonal tervezése
System view: a kiválasztott naprendszer System Map nézete
Purchase Exploration Data: a kiválasztott naprendszer felfedezési adatainak megvásárlása
Purchase Trade Data: a kiválasztott naprendszer kereskedelmi adatainak megváráslása

 A Plot Route (Waypoint) funkcióról:

A játékba épített útvonal tervező feladata, hogy két távol lévő naprendszer között az űrhajónk ugrási kapacitásának megfelelő waypoint rendszereket tervezzen.

Amikor megterveztük az útvonalat és elugrunk az első waypoint-ra, akkor a navigációs panelen automatikusan kijelölésre kerül a következő waypoint rendszer, amihez elegendő az űrhajót újfent irányba állítani és a hyper-hajtóművet aktiválni.

Az útvonal tervezőnek időbe telik a kiinduló naprendszertől távolabbi rendszerekhez a lehetséges útvonalak kiszámítása, ezért gyakorlati okok miatt érdemes maximum 70-80 fényéves távolságig tervezni vele, mert ilyenkor elég 10-30 mp-t várni a tervezéshez.

70-80 fényév távolság felett már sok percig is eltarthat a tervezés, mivel jelenleg a kiinduló ponttól minden irányba számolja a lehetséges ugrási pontokat, s ez egy idő után több ezer lesz.

OPTIONS panel

Bár magától adódó a funkciók megnevezése, angolul kevésbé tudóknak itt egy kis értelmezés.

SHOW GRID: Segéd háló aktiválása (halványan a 3D-s térkép hátterében)
SHOW NAVIGATION MARKERS: A kék/zöld jelölők ki/be kapcsolása a 3D-s térképen
SHOW STAR NAMES: Naprendszerek neveinek ki/be kapcsolása
SHOW NEBULA NAMES: Nebulák (csillagködök) neveinek ki/be kapcsolása
SHOW REGION NAMES: Régió nevek ki/be kapcsolása (pl. Sol, Sirius, Arcturus, stb.)
SHOW CONSTELLATIONS: Konstellációk mutatása (alapból nehéz észrevenni őket, de halvány fehér vonallal rajzolja ki őket. Érdemes a többit kikapcsolni, és egy naprendszerre közelíteni, hogy meglássuk őket)

VIEW Panel

Ezen a részen a 3D-s térképen megjeleníthető adatokat lehet változtatni. Lehet REALISTIC és MAP nézet.

A REALISTIC módban a valóságos csillag adatok megjelenítése történik. Felhívnám a figyelmet arra, hogy ilyenkor az egyes naprendszerekre ráközelítve az ottani uralkodó csillag (az amelyikhez beugráskor megérkezünk) színét, méretét és típusát láthatjuk. (pl. Arcturus és a szomszédos Mufrid rendszereknél látható a legjobban)

A MAP módban az alábbi szűrők szerint lehet a 3D-s térképet beállítani

FILTER szekció:

Show by Colour: A rendszerek színei mutatják annak tulajdonságát
Show by Population: A rendszerek lakossága szerint lesz kissebb/nagyobb a pont a rendszereknél

A Show by Colour filtert az alábbiakra lehet beállítani:
Population: Népesség mérete a rendszerben
Allegiance: Uralkodó frakció. Lehet: Egyik sem; Independent (Semleges); Empire (Birodalmi); Federation (Föderációs); Alliance (Szövetséges);

Government: A kormányzati / vezetési forma. Lehet: Egyik sem; Anarchy; Colony; Democracy; Imperial; Corporate; Communism; Feudal; Dictatorship; Theocracy; Cooperative; Patronage; Confederacy; Prison Colony

A kormányzati forma alapvetően határozza meg a rendszerben legálisan és illegálisan szállítható/birtokolható javakat (termékeket).

Economy: A rendszer gazdasága. Lehet: Egyik sem; Kitermelő (ércek); Agricultural (mezőgazdaság); Industrial (ipari); Service (szolgáltató); High Tech (fejlett technológiák); Refinery (Finomító (fémek)); Military (katonai); Terraforming; Tourism

Érdemes megjegyezni, hogy bár minden nagyobb állomáson lehet kapni űrhajókhoz alkatrészeket, a nagyobb választékot mindig az INDUSTRIAL és a HIGH TECH rendszerekben találjuk.

Cartographics Shop: Másol által felfedezett naprendszerek adatait lehet megvásárolni.
Trade Data Shop: A kereskedelmi adatokat lehet megvásárolni.

TRADE szekció:

Show Trade Routes: a korábban megvásárolt vagy korábban meglátogatott naprendszerek közötti kereskedelmi adatainak megjelenítése.

Kategóriánként csoportosítva kiválasztható hogy melyik COMMODITIE (piaci árú) adataira vagyunk kiváncsiak.

A rendszertől elfelé menő nyíl az EXPORTRA (kivitelre) utal, míg a rendszer felé menő nyíl az IMPORTRA (behozatalra).

Sajnos attól még, hogy egy rendszer egy adott árúból importál a kereskedelmi adatok szerint, még nem biztos, hogy fogad is olyan árút az állomásokon.

Megbízhatósága nem túl jó.

SYSTEM MAP használata:

A System Map első ránézésre elég egyszerű mégis van pár hasznos dolog benne, ami miatt érdemes vele foglalkozni.

Ha egy rendszert szkennelünk egy Basic/Intermediate/Advanced Discovery Scanner-rel, akkor megmutatja a rendszerben lévő csillagok számát. A bolygókat/aszteroida öveket nem, csak a csillagokat.

A Rendszer neve és rövid leírása alatt találjuk az alábbi adatokat:

Controlling Faction: Uralkodó frakció a rendszeren belül (ha állomást jelölünk ki, akkor annak az uralkodó frakciója)
Government, State, Allegiance, Population adatok
Security: A rendszer biztonsága. High; Medium; Low és None. Minél alacsonyabb, annál kevesebb a rendőr a rendszerben.

Factions:

A rendszerben tevékenykedő frakciók adatai és befolyási mértékei.

Állomás esetén:

Facilities: Az űrállomáson lévő felszerelések. pl. Refuel, Repair, Re-Arm, Outfitting, Shipyard, Commodities, stb.

Trade Data:

Economies: Gazdaság formája.
Imports: Behozatalra szoruló árú
Exports: Kivitelre termelt árú
Prohibited: Tiltott áruk

Megjegyzendő, hogy ezen adatok ellenére előfordulhat hogy az adott állomás bár importálna pl. bauxitot, mégsem fogad.

2. A Felfedezésre alkalmas hajók és azok felszerelése:

Hajók

SIDEWINDER rövid távú felfedező hajó, 3 modul szerelhető rá, így javaslom a Shield Generator, Discovery Scanner és Fuel Scoop modulok felszerelését.

ADDER – közepes távú felfedező hajó, 5 modul szerelhető rá, így javasolom a Shield Generator, Discovery Scanner, Detailed Surface Scanner, AutoRepair és Fuel Scoop modulok felszerelését.

COBRA MK III – közepes/hosszú távú felfedező hajó, 6 modul szerelhető rá, így javasolom a Shield Generator, Discovery Scanner, Detailed Surface Scanner, AutoRepair, Shield Cell Bank és Fuel Scoop modulok felszerelését.

LAKON TYPE 6 – bár teher hajó, de nagy ugrási képessége és 7 modulja miatt alkalmas a hosszabb távú utakra is. A Shield Generator, Discovery Scanner, Detailed Surface Scanner, AutoRepair, Shield Cell Bank és Fuel Scoop modulokat javasolom.

ASP – hosszú távú felfedező hajó, 6 modul szerelhető rá, így javasolom a Shield Generator, Discovery Scanner, Detailed Surface Scanner, AutoRepair, Shield Cell Bank és Fuel Scoop modulok felszerelését.

Bármelyik drágább/nagyobb hajó alkalmas, a lényeg hogy A osztályú Frame Shift Drive kell rá.

Elite Dangerous Ship Statisztikák

MODULOK

Fegyverzet:

Elite Dangerous Weapon statisztikák

Érdemes Lézer vagy Energia fegyvereket felszerelni, mert ha hosszú távra indulunk, akkor sokáig nem találunk állomást, ahol lőszert tudunk pótolni.

BEAM LASER: Folyamatos lézersugár, mely erős, de gyorsan túlmelegszik és sok energiát fogyaszt.
BURST LASER: Három lézer impulzust lő ki gyors egymásutánban, ezért hamar felmelegszik, cserébe erős.
PULSE LASER: Közepesen erős lézersugár impulzus, mely közepesen erős, cserébe keveset fogyaszt és lassan melegedik fel.

Utility modulok:

Point Defense turret : rakéták / aknák ellen nagyon hasznos, de a saját rakétánkat is lelövi !!! Lövedéket fogyaszt, igaz 10.000-s tár elég sokáig elég.
ECM : Rakéták és torpedók ellen szintén nagyon hasznos, mert elvesztik a célpontot (minket).
Chaff Launcher : Gimballed és Turret fegyverek célzását zavarja, jó ha van. Lőszert fogyaszt !!!
Heat Sink Launcher : Szintén jó a rakéták és a Gimbald/Turret fegyverek megzavarására, bár ez ellenőrizendő. Egyébként jó reflexel rendelkezők egy Fehér Törpéhez (White Dwarf) ugrásnál is hasznát vehetik, mert azoknál rendszerint túlhevül a hajó 150-250%-ig, és sérül a hajótest.
Kill Warant Scanner : A tapasztalat azt mutatja, hogy a nem WANTED NPC hajókon is vannak vérdíjak, amiért érdemes harc elején leszkennelni a támadót.
Bulkheads: Az űrhajó armor-ja, mely a pajzs lelövését követően védi az űrhajót.

Elite Dangerous Ship Bulkhead statisztikák

Az alap Lightweight Alloys burkolat nem sokat véd a lövések ellen.
A Reinforced Alloys már többet véd, de nem az igazi.
A Military Grade Composite adja a legoptimálisabb védelmet.
A Mirrorred Surface Composite a lézer/hő alapú fegyverek ellen nyújt nagyobb védelmet, cserébe a kinetikus sebzés ellen sérülékenyebb.
A Reactive Surface Composite a kinetikus fegyverek ellen nyújt nagyobb védelmet, cserébe a lézer/hő alapú fegyverek ellen sérülékenyebb.

Belső modulok:

Elite Dangerous Modul Statisztikák

Shield Generator: D-s legalább, de a B-st ne használjuk, mert túl nagy a tömege.
Detailed Surface Scanner: részletesebb szkennelési adatokat ad, ezért többet fizetnek eladáskor érte. Ára 250.000 credit.
Discovery Scanner:

    • Basic változat: 1000 credit az ára, de ható köre kb. 500 ls  (fénymásodperc)
    • Intermediate változat: 505.000 credit az ára, a ható köre kb. 990 ls
    • Advanced változat: 1.545.000 credit az ára, a ható köre kb. 100.000.000 ls (egész rendszerre kiterjed)

Auto Field-Maintenance Unit: Az űrhajó moduljainak javítására szolgál, s bár a hajótestet nem javítja meg, azért hasznos tud lenni.
Fuel Scoop: A nap légköréből lehetővé teszi üzemanyag vételezését.Minél közelebb vagyunk a Csillaghoz, annál többet tudunk tankolni, cserébe annál melegebb lesz az űrhajó reaktora. kb. 125-130%-nál az űrhajó elkezd sérülni, ezért érdemes eltávolodni a Csillagtól.
Shield Cell Bank: A sérült, de még le nem lőtt pajzsot állítja vissza. A lelőtt pajzsra nincs hatása.

REACTOR CORE (POWER PLANT): A hajó energia ellátását biztosítja, ha többet fogyaszt a hajó mint a maximum, akkor a fegyverek aktiválásakor leáll a Létfentartó rendszer és a hajtómű.
THRUSTER: A hajó hajtóműve, ez befolyásolja fordulékonyságot, mozgékonyságot és a gyorsulást/lassulást.
FRAME SHIFT DRIVE: A hiperhajtómű vagy térhajlító meghajtás. Ezzel tudunk a rendszeren belül és a rendszerek között utazni. Érdemes A típusút felszerelni mert jelentősen csökkenti az utazási időt.
LIFE SUPPORT: Élet fenntartó rendszer. Ha megsérül a hajó pilóta fülkéje, elkezd szökni a levegő, amit ez a rendszer pótol egy bizonyos ideig. Ez idő alatt tudunk egy állomásig eljutni. Ha elfogy a levegő, megfulladunk és az azonos a hajó megsemmisülésével.
Míg az alap verzió 5 percet enged, addig sorban a D az 7,5 percet, a C 10 percet, a B 15 percet, és az A 25 percet adott méreten belül.
POWER DISTRIBUTOR: Ez a modul felelős az Energia eljuttatásáért a Hajtómű/Fegyverzet/Egyéb (Pajzs) rendszerekhez, valamint azok pufferét és újratöltését is szabályozza.
SENSORS: Az űrhajó célzó távolságát adja. Fejlettebb szenzorral távolabbról tudjuk harcnál az ellenséget befogva tartani. Míg az alap verzió csak 3 km-t enged, addig a nagyobbak 5-6 km-t is biztosítanak.
FUEL TANK: Az űrhajó üzemanyag tartálya. Bár nem valószínű, hogy a gyárilag legnagyobb üzemanyag tankot bárki is kisebbre cserélné, de ki tudja. Nagyobb üzemanyag tartály jobb.

Most, hogy megismertük a modulokat, ideje felszerelni a hajónkat.

Amire mindenféle képen figyeljünk, hogy a Discovery Scannert állítsuk be az egyik fegyvercsoporthoz.

3. A Felfedezés menete

Most, hogy sikeresen összeraktuk a felfedező űrhajónkat, ideje útnak indulni.

Először is válasszunk egy szimpatikus célt, ehhez a már ismert GALAXY MAP-t érdemes használni. Kellően kinagyítva a térképet, láthatunk közelebb és távolabb lévő Nebulákat, sötét régiókat, vagy épp felfedezetlen területeket. Nincs más dolgunk mint kiválasztani az irányt, és kitartóan abba az irányba haladni.

Mivel az útvonal tervezés korlátozott távolsága miatt csak 70-80 fényévnyit tudunk egyszerre tervezni, ezért nem árt megjegyezni az irányt, hogy amikor új útvonalat jelölünk ki, a megfelelő irányba tegyük.

Ha az útvonalon a következő naprendszer felfedezetlen, azt látjuk, mert a kijelölt naprendszer adatai a HUD bal asló részén UNEXPLORED névvel vannak ellátva.

Amikor olyan naprendszerbe érkezünk, amit még nem fedeztünk fel, akkor a központi Csillag mellett lelassítva egy pár másodperc elteltével a Csillag kijelölhetővé válik UNEXPLORED néven.

A hajó beépített szkennere a csillagokat 200-3000 ls távolságból képes szkennelni, a bolygókat mérettől függően 5-700 ls között, az aszteroida mezőket 5 ls alatt.

A szkenner mind normál térben, mind SuperCruise módban működik.

A kijelölt Csillag felé fordulva a HUD bal alsó sarkában megjelenik a kijelölt cél neve, ami jelenleg UNEXPLORED, mellette egy kis ikon elkezd forogni, mely 10-15 mp elteltével megjelenik az égitest pontos neve és típusa.

Miközben az űrhajó szkenneli a csillagot, a Discovery Scannert használjuk, hogy lássuk milyen égitestek vannak a közelben. SuperCruise módban is működik. Ez úgy működik mint az Aktív szonár. Ezért használatakor a környék kalózai elkezdenek keresni és idővel meg is támadnak.

A Basic 500 ls körben, az Intermediate 1000 ls-s körben képes észlelni az égitesteket. Ezért nagy valószínűséggel nem fog minden, a rendszerben található égitestet megtalálni egy kereséssel. Szerencsére a SYSTEM MAP mindig megmutatja, hogy hány Csillag van az adott rendszerben, függetlenül attól, hogy sikerült-e a Discovery Scannerrel szkennelni vagy sem.

Az Advanced változat mindig az egész rendszert szkenneli, így ott nincs más dolgunk, mint a megtalált és a Navigációs panelen UNEXPLORED névvel jelölt égitesteket ezután sorban megközelíteni és azonosítani.

Mivel a távoli, de még a rendszerben lévő égitestek a központi nap által megvilágítottak, ezért fénylő csillagként ragyognak a sötétben. Ez segít őket megtalálni az űrben. Ahhoz hogy megtaláljuk a még fel nem derített égitesteket, a Parallax effektust kell használnunk.

Ennek lényege, hogy gyors oldal irányú mozgásnál a hozzánk közelebb lévő tárgy/égitest gyorsabbnak látszik elhaladni, mint a távolabbi, amely állónak tűnik.

Amikor felgyorsulunk egy bizonyos sebességre, a már leszkennelt objektumok pályáját is megmutatja a program, ami egy halvány csík képében jelenik meg.
Ezen vonalak mentén, akár azt követve, amellett haladva nagy sebességgel, figyelve a csillagmezőt, eltérő mozgást kell keresni a háttérhez képest. Kicsit nehéznek tűnik, de ha rááll az ember szeme, könnyen meg lehet fogni.

Ami lényeges: a naprendszerek jellemzően (és okkal) egy ekliptikus síkon “tartózkodnak”, keringenek, ezért a keresést elsősorban körként kell elképzelni, belülről kifelé spirálisan, mintsem gömbalakban. Lehet pár fok eltérés, ami nagy távolság esetén jelentős elérés lehet a síkhoz képest, de a mozgás alapján azért ki lehet szúrni.

Hozzáfűzni való: Észrevettétek, hogy két pont közötti utazáskor a hajó automatikusan növeli illetve csökkenti az utazási sebességét. Adott esetben ez is segíthet egy távolabbi, ismeretlen objektum felderítésében, mert ha jó irányba megyünk, idővel automatikusan lassít.~ Szilas

Az NPC-k rendszerint COBRA MK III, ASP, PYTHON vagy ANAKONDA hajókkal fedeznek fel, legalábbis ezekkel lehet összefutni elhagyott rendszerekben leginkább.

Amúgy a többi csillag megtalálásához érdemes az NPC-ket követni, mert ők az alábbi módon dolgoznak.

Beugrik a rendszerbe, szkenneli a központi csillagot, majd elindul a legközelebbi 2. csillaghoz, onnan vissza az 1. csillaghoz, ahol körbe szkenneli a bolygókat, utána a Holdakat, utána el a 3. csillaghoz, utána vissza a 2. csillaghoz ahol Bolygók majd Holdak. Mindezt nem túl gyorsan.

Ezután, ha végeztünk az egész rendszer szkennelésével, akkor jöhet a következő naprendszer.

Képekben:

4. A Felfedezés, mint Pénzkereset

Megélhetési felfedezőnek lenni nem könnyű munka.

Már a megfelelő űrhajó is milliókba kerül, ezen felül rengeteg időt és nem kevés veszélyt rejt magában. Ezért a lehetséges profit maximalizálása végett érdemes az alábbi modulokat felszerelni:

Advanced Discovery Scanner, 1,5 millió credit az ára
Detailed Surface Scanner (DSS), 250 ezer credit az ára
Fuel Scoop, minél jobb minőségű, hogy gyorsan tudj tankolni a napnál kb. 900 ezer credit a megfelelő
Frame Shift Drive “A” típusú
Lézer fegyver, mivel nem fogyaszt lőszert
ECM vagy Point Defense modul
Auto Field-Maintenance Unit, a menet közbeni javítások elvégzésére
Heat Sink Launcher, mert sokszor menthet életet

Ezen modulok közül effektíve hasznot az első három képvisel:

Az Advanced Discovery Scanner lerövidíti a keresési időt, ezért egységnyi idő alatt több rendszert tudunk leszkennelni, ergó hamarabb végzünk.

A Detailed Surface Scanner (DSS) részletesebb adatokat szolgáltat az égitestekről (légkör adatok, anyag összetétel, pálya adatok, stb.) ezért kb. 30%-l több profitot kapunk égitestenként.

A Fuel Scoop révén az üzemanyag költséget tudjuk redukálni, ráadásul ha elég messze vagyunk egy állomással rendelkező rendszertől, akkor nélkülözhetetlen is.

Jelenlegi ismeretek szerint (értsd wiki, hivatalos forumok, stb.) az alábbi profittal lehet számolni:

Egy rendszer szkenneléséért kapott összegek az alábbiaktól függnek:

Milyen égitestek és milyen számban vannak jelen. Egy bolygóért többet fizetnek mint egy aszteroida mezőért.

Milyen részletesen fedeztük fel a rendszert. Unexplored a legkevesebb, majd az alap szkennelés, s végül a DSS-l kombinált keresés éri a legtöbbet.

Hanyadikként adtuk el a rendszer adatait. Ennek számítási módja jelenleg nem ismert, de az első sokszorta többet kap mint a második.

Egyelőre úgy tűnik, nem számít milyen messze van az értékesített rendszer az eladási ponttól, a lényeg hogy 20 fényévnél messzebb legyen, hogy el tudjuk adni egyáltalán.

Elite Dangerous WIKI vonatkozó oldala

Scan Data Profit Unexplored Profit (no DSS*) Profit (DSS*)
Includes : Primary Star
Doesn’t Include : Other Celestials
150 CR 600 CR 1200 CR
Includes : Planets & Asteroids
Doesn’t Include : life or minerals
400 CR 1,200 CR 2,400 CR
Metallic Asteroids or High Metal Content Planets 875 CR 3,500 CR 7,000 CR
Gas Giant with Life in it’s atmosphere  ?  ?  ?
Planet with terraforming potential 2,250 CR 9,000 CR 18,000 CR
Earth-like planet 9,000 CR 36,000 CR 72,000 CR
Earth-like with atmosphere  ?  ?  ?
Station (doesn’t require scanning) 8,000 CR N/A N/A

Tippek:

Azok a naprendszerek, ahol a csillagok F, G vagy K típusúak a leginkább hasonlóak a saját SOL naprendszerünkhöz, ezért itt gyakrabban fordulhatnak elő Föld típusú bolygók.

Az O, B és A típusú csillagok még túl fiatalok, hogy jó minőségű bolygók legyenek bennük.

Az L és M típusú csillagok túl hűvösek, ezért ott inkább jeges és sziklás bolygókat találunk.

A több csillaggal rendelkező naprendszerekben kevesebb a bolygók előfordulása, vagy nagyon messze vannak.

A T azaz Tauri típusú csillagoknál általában nincs bolygó.

A System Map-n a kék színű bolygók általában értékesebbek mint a fehér színűek.

Tankolás (Fuel Scoop) szempontjából az alábbi táblázat a mérvadó:

Tankolásra alkalmas csillagok Tankolásra NEM alkalmas csollagok
  • A
  • B
  • F
  • G
  • K
  • M
  • O
  • DA
  • DC
  • Y
  • T
  • L
  • TTS
  • Neutron Star
  • S

A Rangok az alábbiak szerint alakulnak:

Rank Profit Required
Aimless 0
Mostly Aimless 10,000
Scout 100,000
Surveyor 250,000
Trailblazer 1,000,000
Pathfinder 2,500,000 ?
Ranger 9,000,000
Starblazer  ?
Elite  ?

Forrás anyagok:

Elite Dangerous WIKI oldala
– Elite Dangerous hivatalos foruma
– Szilas a magyar közösségből
– Saját tapasztalat

Információ a szerzőről

Valenhun

33 éves humanoid életforma a SOL naprendszer 3. bolygójáról. ELITE-tel kapcsolatban 1985 óta, aztán a két folytatás is megvolt. A XXI. század eleje óta MMO játékos aktívan, ezért sok MMO-ban megfordultam....

Erről beszélnek a többiek

  • Dzsek

    № #374 @ 2015-01-06 22:05
    Nem vagy bejelentkezve.

    Nagyon jó tutorial, nekem is sok hasznos információt adtál, amit fel is fogok használni a felfedezés(ek) során ;) Köszi!

    • Athalay

      № #375 @ 2015-01-06 23:19
      Nem vagy bejelentkezve.

      Csatlakoznék Dzsekhez, köszi az írást, nagyon talunságos, sok információval! :)

  • Duvi

    № #376 @ 2015-01-07 06:53
    Nem vagy bejelentkezve.

    Köszönet a cikkért! Nagyon jó összefoglaló! Pár részlete nekem is jól jött :)

  • Szilas

    № #377 @ 2015-01-08 14:13
    Nem vagy bejelentkezve.

    Nagyon jó lett, köszi!

  • Endre

    № #396 @ 2015-01-22 22:42
    Nem vagy bejelentkezve.

    Köszönöm az írást. Nagyon hasznos ma indultam neki a nagy felfedezö életnek. Cél: galaxisunk közepe. Közben pedig mindent felderitek. Szerencsés helyzetben vagyok mert Anaconda már megvan és emellé volt még 130 millio kp-m igy egy fullra fittelt ASP -vel megyek. Viszlát pár honap mulva:D

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!