
- '15 július 21, 22:25
- 2 hozzászólás
- 1759 olvasás
- Hírek
Kártyajáték az Elite: Dangerous világából
Még az 1.3-as béta teszt előtt felmerült az ötlet, hogy szélesíteni, színesíteni kellene az EDHU palettáját. Egyrészt szeretnénk a hazai csapatnak is új tartalmakkal szolgálni, másrészt jó lenne szorosabbra fűzni a fejlesztőkkel való kapcsolatunkat is. Araennek volt is egy nagyszerű ötlete, mégpedig egy kártyajáték, melyet saját erőből készítenénk el. Mint tehetséges grafikus, nekilátott megtervezni a kártyákat. A mellékelt képek alapján bátran kijelenthetjük, hogy nagyszerű munkát végzett és gyönyörűek lettek a kártyák.
Nehéz a kártyatervezők élete
A lapok szerkesztése közben ment az ötletelés, hogy milyen szabályrendszert kéne kitalálni a játékhoz. Araen elment egy kalandkártyás boltba is tanácsért, de nulla segítséget kapott tőlük. Maradt a saját kútfő és mostanra nagyjából körvonalazódott a szabályrendszer, bár még szükség van a részletek finomítására. Másik nagy kérdés a Frontier hozzáállása, mely minden csak nem segítőkész. Márpedig a szerzői jogok miatt a jóváhagyásuk nélkül, nem tudunk továbblépni a tervezési fázisból. Araen két levelet is küldött nekik, melyben leírta az ötletét és megkérdezte, hogy látnának-e benne fantáziát, kell-e nekik az ötlet mielőtt bedobnánk a köztudatba. Válaszra sem méltatták. Aztán jött a felhívás, hogy közösségi kreálmányokat várnak a Comms Chatterbe, úgyhogy újra írt nekik pár fáradt sort és mellékelt egy linket, lesz ami lesz alapon. Ezek után bekerült a hírlevélbe az ötlet, de választ azóta sem küldtek. Jelenleg itt tartunk kártyaügyben.
A játékról nagy vonalakban
A részvevő játékosok száma 2-3-4 fő lehet.
Négyféle kártyatípus van:
– űrhajós
– küldetés
– esemény
– upgrade
Először minden játékos húz egy frakciólapot (3 frakció+ 1 freelancer). Ennek akkor lesz jelentősége, ha lapegyezőség van. Akkor a kört az nyeri, akinek a frakciójához tartozó űrhajó lett kijátszva. A frakcióhoz tartozás titok marad mindaddig, amíg az előbb említett eset bekövetkezik, akkor a játékosnak fel kell fednie, hogy melyik frakció embere.
Az összekevert űrhajóspakliból minden játékos kap 4 lapot (ez lesz az ő wingje), a módosítólapokból pedig kettőt.
Ki vannak osztva a lapok, ekkor valaki húz egy küldetéskártyát (8 v. 2×8 db-ból). Minden küldetéskártya tulajdonságspecifikus, pl. a szállítmányozáshoz a cargo, futárkodáshoz a sebesség értéke tartozik. Minden játékos megnézi a lapjait, és kiválasztja azt az űrhajóját, ami az adott küldetéshez tartozó tulajdonság legkisebb értékét hordozza. Ezt visszaadja a pakliba és húz helyette egy másikat.
Összeálltak a wingek, megvan a küldetés. A hívó kiválasztja az egyik űrhajóját és bemond egy tulajdonságot. A többiek is választanak kártyát és egyszerre leteszik. A hívó ilyenkor letehet egy tulajdonságlapot vagy passzolhat. Ha passzol, a hívó után következő játékos tehet egy upgrade lapot ha akar, illetve ha van neki. A játszmát nyerő játékosnál marad a küldetéskártya.
Az Unknown Artifact lenne a joker, mindent visz és nem hatnak rá a tulajdonság illetve upgrade lapok.
Megvan, hogy ki nyerte a küldetéskártyát, jöhet a következő kör. A játékosok megkapják a következő winget és annyi módosító lapot, amennyit elhasználtak az előző körben.
A játék addig tart, amíg el nem fogynak a küldetéskártyák vagy valaki 2 ( vagy 3?) küldetéskártyával többet nyer, mint a többiek. Az nyeri a teljes játékot, akinél a legtöbb küldetéskártya van, illetve a küldetésekhez tartozó tulajdonságok összege alapján a legtöbb körvégi jutalmat szerzi meg (pl. Canister vagy Credit) Ebben az esetben a 2 jutalom adja ki összesen, hogy ki nyerte a játékot.
gorszon
№ #492 @ 2015-07-22 09:52Nem vagy bejelentkezve.A fejlesztők most jobb kommunikációt próbálnak szervezni a játékcsoportokkal, talán nekünk is meg kéne próbálni, és akkor talán könnyebb lenne. Vagy esetleg vmi nagyobb játékcsoportot megkérni? :) Csak mert nekik álltalában nagyobb lelkesedéssel szoktak válaszolni a fejlesztők.
Duvi
№ #493 @ 2015-07-22 11:21Nem vagy bejelentkezve.Ha nem válaszolnak a megkeresésekre, akkor elég nehézkesen megy. Több csatornán is megpróbáljuk felvenni velük a kapcsolatot. Sajnos ez nem új keletű dolog, mivel a kezdetek óta problémás a kommunikáció a kiadóval. Pedig több alkalommal is felhasználták a magyar játékosok ötleteit, képanyagait az elektronikus médiáikban.