Kártyajáték az Elite: Dangerous világából

Kártyajáték az Elite: Dangerous világából

Még az 1.3-as béta teszt előtt felmerült az ötlet, hogy szélesíteni, színesíteni kellene az EDHU palettáját. Egyrészt szeretnénk a hazai csapatnak is új tartalmakkal szolgálni, másrészt jó lenne szorosabbra fűzni a fejlesztőkkel való kapcsolatunkat is. Araennek volt is egy nagyszerű ötlete, mégpedig egy kártyajáték, melyet saját erőből készítenénk el. Mint tehetséges grafikus, nekilátott megtervezni a kártyákat. A mellékelt képek alapján bátran kijelenthetjük, hogy nagyszerű munkát végzett és gyönyörűek lettek a kártyák.

Ships

 

Nehéz a kártyatervezők élete

A lapok szerkesztése közben ment az ötletelés, hogy milyen szabályrendszert kéne kitalálni a játékhoz. Araen elment egy kalandkártyás boltba is tanácsért, de nulla segítséget kapott tőlük. Maradt a saját kútfő és mostanra nagyjából körvonalazódott a szabályrendszer, bár még szükség van a részletek finomítására. Másik nagy kérdés a Frontier hozzáállása, mely minden csak nem segítőkész. Márpedig a szerzői jogok miatt a jóváhagyásuk nélkül, nem tudunk továbblépni a tervezési fázisból. Araen két levelet is küldött nekik, melyben leírta az ötletét és megkérdezte, hogy látnának-e benne fantáziát, kell-e nekik az ötlet mielőtt bedobnánk a köztudatba. Válaszra sem méltatták. Aztán jött a felhívás, hogy közösségi kreálmányokat várnak a Comms Chatterbe, úgyhogy újra írt nekik pár fáradt sort és mellékelt egy linket, lesz ami lesz alapon. Ezek után bekerült a hírlevélbe az ötlet, de választ azóta sem küldtek. Jelenleg itt tartunk kártyaügyben.

A játékról nagy vonalakban

A részvevő játékosok száma 2-3-4 fő lehet.
Négyféle kártyatípus van:
– űrhajós
– küldetés
– esemény
– upgrade

Először minden játékos húz egy frakciólapot (3 frakció+ 1 freelancer). Ennek akkor lesz jelentősége, ha lapegyezőség van. Akkor a kört az nyeri, akinek a frakciójához tartozó űrhajó lett kijátszva. A frakcióhoz tartozás titok marad mindaddig, amíg az előbb említett eset bekövetkezik, akkor a játékosnak fel kell fednie, hogy melyik frakció embere.

Az összekevert űrhajóspakliból minden játékos kap 4 lapot (ez lesz az ő wingje), a módosítólapokból pedig kettőt.

Ki vannak osztva a lapok, ekkor valaki húz egy küldetéskártyát (8 v. 2×8 db-ból). Minden küldetéskártya tulajdonságspecifikus, pl. a szállítmányozáshoz a cargo, futárkodáshoz a sebesség értéke tartozik. Minden játékos megnézi a lapjait, és kiválasztja azt az űrhajóját, ami az adott küldetéshez tartozó tulajdonság legkisebb értékét hordozza. Ezt visszaadja a pakliba és húz helyette egy másikat.

Összeálltak a wingek, megvan a küldetés. A hívó kiválasztja az egyik űrhajóját és bemond egy tulajdonságot. A többiek is választanak kártyát és egyszerre leteszik. A hívó ilyenkor letehet egy tulajdonságlapot vagy passzolhat. Ha passzol, a hívó után következő játékos tehet egy upgrade lapot ha akar, illetve ha van neki. A játszmát nyerő játékosnál marad a küldetéskártya.

Az Unknown Artifact lenne a joker, mindent visz és nem hatnak rá a tulajdonság illetve upgrade lapok.

Megvan, hogy ki nyerte a küldetéskártyát, jöhet a következő kör. A játékosok megkapják a következő winget  és annyi módosító lapot, amennyit elhasználtak az előző körben.

A játék addig tart, amíg el nem fogynak a küldetéskártyák vagy valaki 2 ( vagy 3?) küldetéskártyával többet nyer, mint a többiek. Az nyeri a teljes játékot, akinél a legtöbb küldetéskártya van, illetve a küldetésekhez tartozó tulajdonságok összege alapján a legtöbb körvégi jutalmat szerzi meg (pl. Canister vagy Credit) Ebben az esetben a 2 jutalom adja ki összesen, hogy ki nyerte a játékot.

Beautiful cards

Információ a szerzőről

Duvi

Én vagyok a csapat átlagéletkorának a megrontója, mind a 48 évemmel :) Egy öreg nyomdász, akinek kimaradt az életéből az első Elite, pedig már volt gépem akkoriban. Szeretem a sci-fit és a Pc-s játékokat. Első gépem egy Intel DX4-es Pc volt......

Erről beszélnek a többiek

  • gorszon

    № #492 @ 2015-07-22 09:52
    Nem vagy bejelentkezve.

    A fejlesztők most jobb kommunikációt próbálnak szervezni a játékcsoportokkal, talán nekünk is meg kéne próbálni, és akkor talán könnyebb lenne. Vagy esetleg vmi nagyobb játékcsoportot megkérni? :) Csak mert nekik álltalában nagyobb lelkesedéssel szoktak válaszolni a fejlesztők.

    • Duvi

      № #493 @ 2015-07-22 11:21
      Nem vagy bejelentkezve.

      Ha nem válaszolnak a megkeresésekre, akkor elég nehézkesen megy. Több csatornán is megpróbáljuk felvenni velük a kapcsolatot. Sajnos ez nem új keletű dolog, mivel a kezdetek óta problémás a kommunikáció a kiadóval. Pedig több alkalommal is felhasználták a magyar játékosok ötleteit, képanyagait az elektronikus médiáikban.

Nem vagy bejelentkezve :-(

Csak bejelentkezve tudsz hozzászólni a témához.

Jelentkezzen be, kapitány!